22 november -18 Möte mellan två goda vänner....

.... gav inspiration till dagens julkort,
och ändå har de aldrig setts ;-)
 
Först ett av Lenas underbara spillpapper,
som hade ett helt underbart motiv.
Jag har vridit och vänt på det i flera dar
och också letat fram ett matchande kuvertpapper
ur mina gömmor, men det ville liksom inte "lyfta" ;-)
så det blev liggande i sin mapp.
Men så i förrgår fick jag så underbar post
från Maritha, med ett jättefint kort
och en påse vackra utstansade
guldiga snöstjärnor och tillika blad.
Vilken lycka!!! 
Plötsligt såg jag precis vad jag skulle göra:
 
 
Grön kortstomme skymtar längst bak.
Vitt ritpapper, som kant bakom mitt notmönstrade
(vet inte var det kommer från).
Stansade båda med "stjärtstansen" i hörnen.
Stansade ut en stor vit snöstjärna
med Tinic Stusios die Rococo winter snow flake
och satte bakom hörnet på motivet.
Motivet har jag stansat ut med
Nellie Snellens Multi Frames MFD088:
Straight dotted rectangle.
De diesen gillat jag mycket, 
de ger mönster både utmed det utstansade
och utmed hålet.
Sen Marithas fina stjärna och de gyllene bladen
under rosorna i hörnet.
Satte dit några av mina egna gröna också
för att de guldiga skulle framträda bättre.
 
 
Ett par vimplar täcker den glipa mellan papperen som blir
eftersom jag bara har 6 cm-remsor kvar av mönsterpapperet
när jag skurit till papper till kuvertet.
God Jul i gammal stil passade bra till.
Distanskuddar mellan papperslagren förstås.
 
 
På insidan använde jag "hålet".
Kolla så fint det är med prickkanten runt!
Eftersom det ju var ett spillpapper
fanns inte mycket papper kvar till vänster,
men det räckte ju ;-)
En till vacker snöstjärna, julstämpel,
ett hjärteband och några guldhalvpärlor,
precis som på framsidan.
 
 
Kuvertet i det beige notpapperet.
 
 
På baksidan dekorerade jag
med det jag klippt bort av stjärnan bakom motivet
(det syntes ju inte där bakom)
notpapperet och min namnetikett
idag med guldig bakgrund.
 
 
Avslutar med kortet och kuvertet.
Så glad åt alla fina gåvor jag fått
av goa scrapkompisar!
Ni ger mig såå mycket glädje och inspiration!
Tack också för alla rara kommentarer
både här i bloggen och på facebook.
De gläder mig också mycket!
 
Ha det nu så gott!
Vill du se fler kort är du välkommen hit igen!
Nu spurtar jag med julkorten,
men har ju också lite andra kort som behöver göras,
så här kommer många kort framöver också!
Ha det gott och välkommen åter!
Kram! 

Kommentarer
Postat av: Lena Persson

Så fin harmoni i detta kort! Jag tycker det är så roligt att se vad du hittar på med spillbitarna!<3 Du är så duktig och kreativ Margareta! Kram

Svar: Ja Lena, det är ju tack vare dig bl a som jag får inspiration! Konstigt nog får jag mer inspiration av "fådda papper" än mina egna spillisar ;-) Kram!
MormorMargareta

2018-11-22 @ 21:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0