23 november -18 Snart står julbocken här....

..... på slottstorget här i Gävle.
Idag gästspelar han på mitt jukort.
Han hade gömt sig i min spillpappershög ;-)
 
 
Hoppas att han gillar vimplar lika mycket som jag!
Han hade i alla fall gömt sig
bland alla dessa spillpappersbitar.
Tror han gärna jobbar som julkortsmotiv ett tag
på en tag (hahaha!!)
 
 
Som du ser har jag gjort mitt bästa
för att få lite struktur på kortet,
med hjälp av distanskuddar och fladdrande vimpelflikar.
GOD JUL har jag stansat två gånger
i rött och vitt
och limmat ihop med lite förskjutning
för att det skulle synas bättre
mot den röda tagen.
 
 
Till insidan stansade jag två stora tags
med dies från Lawn Fawn.
Jag knöt ihop dem med samma sorts snöre
som jag använt på framsidan
(gillar när detaljer i dekoren "knyter ihop" sidorna)
Ett par spillbitar av samma papper
som ett par framsidans vimplar fick också vara med
och likadana röda rhinestones som på framsidan.
Julhälsning stämplad med Reprintstämpel.
 
 
Enkel baksida med min namnetikett.
Till det här kortet har jag använt
vitt kort och kuvert från Kristinas.
De är mycket prisvärda - billigare än att vika
kortstommat själv av cardstock
och köpa separata kuvert.
(Kan ju dock inte låt bli
att göra egna matchande kuvert
när papperet räcker.)
 
Idag har vintertemperaturen kommit hit.
Minus 10 var det i morse när vi vaknade
men en härligt solig, rimfrostig dag fick vi,
med skön fotopromenad.
Så bra med varma kläder!!
 
Hoppas du också kan njuta av helgen!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0