24 november -18 En månad kvar till julafton..

.... har vi idag, så nu börjar
slutspurten med julkort för iår.
Flera av de jag redan gjort är inte bloggade än,
så häng på!!
 
 
Idag bjuder jag på liten goding till hÄnglatomte.
Tyvärr hade han blivit stämplad på ett akvarellpapper,
som inte gillade Distress Markers så bra,
men jag har gjort mitt bästa,
så det får duga ;-)
Mönsterpapperet är ett av få kvarvarande
ur en tidigare julkollektion från BoBunny.
Har ahft både små och stora papper,
men nu är snart bara spillisar kvar
av dessa favoriter :(
Jag har täckt det utstansade God Jul
med Glossy accent, så det blänker snyggt och blir lite "bulligare".
 
 
En kant stansad med Crea Nest Lies XXL70
sitten bakom mönsterpapperet
och en likadan fast cirkel  (XXL69)
bakom motivet.
Den läckra stora snöstjärnan i hörnet
är stansad med en stor punch från Martha Stewart,
som Åsa efter mycket letande fann
och jag fått låna.
Den är glittrad med Stickles Star dust
och sen ihopsatt med en mycket glittrig,
en vit och en liten lila.
Alla de pyttesmå är "spill" från stansningar
med en kantstans tidigare.
(Har ju så svårt att slänga - kan vara bra att ha!!)
 
 
På insidan har såna "spillstjärnor"
fått sällskap av några större stansade
med lila bling i mitten, precis som på framsidan.
Den yttre kanten är spillet efter framsidans kant.
Knas på spillbitar som vanligt alltså ;-)
 
 
Baksidan fick dekor av de sista strimlorna mönsterpapper
och så min namnetikett förstås.
 
Vanligt vitt kuvert till det här kortet
så det är inget att visa.
 
Julmarknad idag och gofika hos yngsta barnbarnet.
Vad kan man mera begära!?!
Jo en skön och lång promenad förstås!!
Nu ska här lagas middag
och sen ska jag ge mig ner i kortmakeriet
och djupdyka i en spillpappersskatt
som kom i paket till mig igår.
Oj vilken julklapp - och så långt före jul -
men jag ville ju öppna och inspireras till nya julkort bl a.
Vilka generösa scrapvänner jag har!!
<3 Tusen tack - är alldeles överväldigad!! <3
 
Kramar till er alla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0