25 november -18 Hjärtlig julhälsning....

.... med rosamönstrat spillpapper
som blev kvar efter en julträff ett tidigare år.
 
 
Den vinröda cardstocken i bakgrunden
är embossad med en embossingfolder
som följde med i en scraptidning.
Sen har jag använt en beige chalkdyna
för att få mönstret att framträda.
Monterade den på en beige cs
och båda lagren stansade jag i hörnen
med den konkava hörnstansen.
Jag har stansat hjärtana med dies
som jag köpt begagnade på fb,
så jag vet inte fabrikat.
 
 
Som du ser har jag monterat de olika lagren 
med distanskuddar - min favorit.
Vimpeln med den stämplade texten
böjde jag först och monterade sen med limpistol.
Rosetten är knuten med hjälp av min 
Ultimate Pro från Crafters Companion,
ett "verktyg" som jag ju också använder
när jag gör kuvert och askar t ex.
 
 
Kortets insida är uppbyggt likadant,
men utan distanskuddar förstås
utan här använder jag dubbelhäftande tejp.
Det behöver ju bli plattare på insidan.
Gillar den här hjärtedien jättemycket
då det blir så snyggt när jag
kombinerar de olika storlekarna.
 
 
Enkel baksida med min namnetikett.
 
Ja nu är den här helgen slut
och en ny vecka ligger framför.
Vi avslutar våra "onsdagskvällsträffar"
med heldag med ljusstöpning och paketspel.
Sen ser jag fram emot lördag
då vi drar till Bollnäs
för julscrapträff med många goa glada scrappare.
Bollnästräffarna är något alldeles extra!
Längtar!
 
Hoppas du haft en skön helg!
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0