26 november -18 Jingle bells...

.... jingle bells...
jingle all the way...
 
 
Älskar Penny Blacks små igelkottar
och sist jag var i London
kunde jag inte motstå det clearstampset
som de här fanns i: best day ever.
De är för charmiga där de dansar fram
med sina bjällror!!
Textstämpeln och tomten med sin släde och renar
kommer ur samma set också.
Jag har, som vanligt, färglagt motivet
med Distress Markers.
Mönsterpapperen är spillpappersbitar
som fanns med i den stora "skatt"
som kom, som en tidig julklapp
i förra veckan.
Jag har börjat plocka lite i den
och hitta pappersbitar som kan passa varann.
 
 
Eftersom jag hade bjällror i mina gömmor,
fick de också vara med på kortet.
Upptäckte också att stjärnorna jag stansat
med punchen från Crelando
passade ihop med stjärnorna i jättepåsen
som Åsa hittade på DollarStore.
De passade också här tyckte jag.
Hörnen stansade med den konkava hörnstansen
från ek success, också en av mina favoriter!
 
 
Insidan med ytterligare en söt liten "kotte"
och en till stjärna.
 
 
Ett av papperen i spillhögen
var tillräckligt stort till kuvert
och hade rätt färg men i ljusare ton
och läckert notmönster.
 
 
Baksidan
 
 
Ja här har vi då dagens kort med sitt kuvert.
Visst passar de bra ihop!?!
 
Det finns flera söta "kottar"
i det här setet, som du nog får se
här inne i framtiden!
Love them!!
 
Grunnar över att färgerna blir så olika
på de olika fotona, trots att jag
fotat dem under precis samma omständigheter.
Kan det bero på att guldblänket
på vissa av fotona lurar kameran??
 
Nu ska jag sticka en stund!
Ha en skön kväll och vecka!!
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Viktoria Hedlund

Hej Margareta!
Såg att du oxå har den stjärn-stansen som jag oxå har. Krånglar din ibland att pappereto stjärnar fastnar när man ska ta ur den? Fast det går bättre o bättre ju mer man stansar. Ville bara kolla lite med dej.
Väkdigt fina och inspirerande kort du gör, sååå jätte vackra.
En liten tidig, God Jul hälsning från Falun! Må så gott!
Vickan

Svar: Tack för dina rara kommentarer - så roligt om jag kan inspirera nån! Jag har inte haft nåt problem med just den punchen, som jag köpt begagnad (så den kanske var väl "instansad") men väl med en annan stjärnpunch jag har. Kul med en julhälsning från Falun, där jag gick på seminariet på 60-talet och blev lärare. Var f ö där på "nostalgitur" förra söndagen.
Önskar dig en härlig jul också!
MormorMargareta

2018-11-27 @ 03:29:55
Postat av: Åsa

Superfint kort, så fint m bjällrorna på tråden som matchade motivet.

Svar: Tack goa Åsa!! <3
MormorMargareta

2018-11-27 @ 08:19:10
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Så söta dessa igelkottar är och lite bjällror var ju väldigt oerhört passande och låter så vackert. Har ju någon stämpel med dom också.
När vi flyttade hit för 15 år sen hade vi massor av igelkottar i området, för en 5-6 år sen såg jag knappt några men jag tror de är tillbaka. Inte så många som då, för det var om kring 4-5 per kväll som kom gåendes. Jättemysigt.

Mysigt är ditt kort för övrigt också! Men den dagen du inte gör fina och mysiga kort meddelar jag dej!

Kraaaaam

2018-11-30 @ 22:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0