28 november -18 Julfågel i träd....

.... fanns det en die till
i en scraptidning för några år sen.
Den fick vara med på dagens kort.
 
 
Jag har använt spillpapper jag hade kvar
ur ett gammalt julblock från BoBunny.
Stansade fågeln och God Jul ur en turkosmönstrad spillbit
och monterade på en oval av stjärnmönstrat papper i lila.
Till så här "smala" motiv använder jag limpenna.
Den snirkliga ramen är stansad
med en die från Spellbinderssetet Elegant Ovals.
Snöstjärnorna är stansade med den minsta
ur Penny Blacks dieset Snowflake trio.
 
 
Som du sen har jag använt distanskuddar som vanligt
och gjort en blomdekor med rosett.
Runt kanten på den lila ovalen 
har jag glittrat med Stickles Star dust.
 
 
Insidan fick ett annat mönsterpapper ur blocket,
samma oval och en julstämpel  från Reprint.
Små turkos bling på limsträng
fick lysa upp lite.
Den konkava hörnstansen från ek-success
har jag använt i hörnen.
Gillar den lilla detaljen!
 
 
Enkel baksida och inget matchande kuvert idag,
eftersom de här papperen är ur ett 6"-block.
 
Idag har vi haft avslutning på våra onsdagsträffar
med ljusstöpning och paketspel,
prat och skratt och gemyt.
Såå mysigt!!
Imorgon ska jag sticka färdigt reflexmössorna.
Kjell har åkt till Stockholm för jobb
så jag "rår mig själv" ett par dar.
På lördag blir det Julscrap i Bollnäs - längtar!!
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefint julkort, så bra genomtänkt och så fina färger.

Svar: Tack goaste Åsa!! <3
MormorMargareta

2018-11-29 @ 07:41:53
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Jag gillar julkort i alternativa färger som du vet och inget undantag idag/ikväll/inatt. Hoppsan, redan natt. Blir inte så långdraget känner jag, vi har ju trots allt en liten 6-månaders tjej med sin mamma på besök och då vill jag ju hinna träffa henne imorgon innan hon behöver åka.

Kraaaam

Svar: Tack för dina rara och spirituella kommentarer! Jag blir alltid så glad! Kram!!
MormorMargareta

2018-12-01 @ 23:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0