1 oktober -18 Tomt i Grattiskorthögen....

.... har det blivit efter alla födelse- och namnsdagar
under september - bvilken månad!
Här krävs alltså påfyllnad!!
 
 
Fick ju så läckra papper med
när jag shoppade på facebook
av en scrapvän, som vet min faiblesse för kuvert.
Helt underbart "kuvertpapper"!!
Tusen tack Gertrud!!
 
 
Fick lite mer huvudbry när jag skulle göra kortet
av det som fanns kvar av mönsterpapperet.
Ville ju inte förstöra alla de fina blommorna
så dekorerade mest i "skarven", så att säga.
Använde konkava hörnstansen från ek-success
i hörnen på mönsterpapperet
samt lite turkos bling.
 
 
Grattis stansat med die från Rox stamps
fick precis plats på en lämplig spillbit,
som jag satte en kant av pappersspets på.
Tror den är från DollarStore, 
men den har bott länge i min låda
så den kanske inte finns längre där.
Jätteblomman är ett gammalt fb-fynd.
Distanskuddar mellan papperslagren, som vanligt.
 
 
Insidan blev ovanligt snett fotad
men är rak i verkligheten ;-)
Letade upp gamla turkos blommor i mina gömmor
och dekorerade med halvpärlor och bling.
 
 
 
 
Baksida och .....
 
 
.... kortet med sitt kuvert - eller om det nu är tvärt om ;-)
Skönt - nu har jag ett kort i högen igen!!
Mer julkort i pipelinen
och så Åsas 50-årskort förstås!!
Välkommen åter om du vill se mer!
Kram!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Men det började du fylla med bravur, vår Jozzan nös bara jag hade öppnat sidan, visst någon av blommorna som doftar för starkt

Snyggt där, vännen!

Svar: Tack rara Ann-Marie!! Blir alltid så glad när du tittat in med uppmuntrande ord! Tackar och bugar!! <3 Hoppas Jozzan inte blev alltför allergisk!! Kram!!
MormorMargareta

2018-10-02 @ 21:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0