18 oktober -18 Guld och rött....

.....på dagens julkort.
ICA MAXI hade REA på kort och kuvert-paket
nån gång i våras.
De fanns i silver och guld
och nu tog jag fram ett guldpaket
och min spillpappersmapp
med rödmönstrade julpapper.
 
 
Det här papperet med bl a järneksblad
räckte inte utan måste skarvas.
Jag stansade ut järneksgirlanger
i vitt och guld och satte över skarven.
Röda halvpärlor fick bli järneksbär.
God Jul-dien är från Rox Stamps.
 
 
Insidan fick ett annat spillpapper
och en julhälsning jag hade kvar
efter min tid som DT hos Momas,
som tyvärr lagt ner.
Använde en embossfolder
för att få ett mönster vid sidan.
"Stjärtstansen" i hörnen.
 
 
Baksidan
 
 
Kortet och kuvertet.
 
Passar på att bjuda på ytterligare ett kort i guld och rött:
 
 
Här hade jag lite större bitar av mönsterpapperet,
så det räckte till hela kortet ;-)
Juldien är från Moapyssel
och räcker ju nästan som dekor.
Satte bara dit en snöstjärna,
stansad med en Martha Stewart-punch
och några guldfärgade halvpärlor.
 
 
Insidan fick en likadan snöstjärna
och en julstämpel från Reprint.
 
 
Baksidan
 
 
Kort och kuvert igen.
 
Ganska enkla kort, men jag behöver många olika,
så de passar bra i högen.
Har också lekt lite med embossingfoldrar
till några andra "guldkort".
Den visar jag här en annan dag
så välkommen åter!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ja, du som gör så många förstår jag behöver enkelheten, själv har jag börjat färglagt lite stämplar i alla fall.

2018-10-19 @ 20:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0