2 oktober -18 En julkrans....

..... är ju alltid trevligt
även på ett julkort:
 
 
Här har jag virat en krans av "granris"
och minterat på ett rött papper med stjärnor.
Bakom detta satte jag en kant av grangrön cardstock
uttansad med en die från Crealies - så fin tycker jag.
 
 
Dekorerade kranden med en dubbel organzarosett
som jag knutit med hjälp av en gaffel.
Satte också dit en vit stjärna med en gullstjärna på
och stansade ut ett litet God Jul
med en die från Rox Stamps,
som precis rymdes inne i kransen.
 
 
Insidan fick också en grön ram, lite mönsterpapper
guldiga halvpärlor och en fin julstämpel.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet - det får nog bli en adressetikett här
till glädje för brevbäraren.
 
 
 
Kort och kuvert till sist.
Mönsterpapperet kommer ur
ett gammalt julblock från Panduro.
Oj så mycket julpapper jag har!!!
Måste nog införa köpstopp där... ;-)
 
Det har varit en härlig höstdag idag
med sol och härliga höstfärger.
Hopps du haft möjlighet att njuta!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Oj vilket superfint julkort. Jag tycker om den gröna kanten. Måste leta upp den dien tror jag. Du är fantastisk med din kuvert. Det blir verkligen en jättefin enhet.
Kram från Eva

2018-10-02 @ 13:40:49
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Eva

Hej igen ! Var har du köpt Crealies dien ? Jag hittar den inte .
Kram Eva

Svar: Tack för ditt besök Eva - alltid lika trevligt att se att du varit in i bloggen!! Det är en go scrapvän här i Gävle, som visste att jag letat den här dien och beställde en åt mig med, när hon hittade den. Får inte tag på henne just nu, men återkommer när jag pratat med henne. Vet att hon beställde och fick bvänta ganska länge på dem, men till slut så....
Hoppas du har det gott i höstvädret! Kram!
MormorMargareta

2018-10-02 @ 14:54:31
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Marie

Kransen, den vill jag jättegärna veta hur du virat och gjort. Helt fantastiskt kort!

Svar: Tack för att du tittade in hos mig! Alltid roligt med besök och uppmuntrande ord! Tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig så mycket. Jag har ju hållit på med kortmakeri i så många år nu och samlat på mig så mycket smått och gott som jag nu hittar i mina gömmor och inte kommer ihåg var jag fått det ifrån. Det är i alla fall "grangirlanger" av papper med ståltråd i mitten - långa längder. Ja klippte en lagom bit, som jag lindade en krans av. Lite kvar har jag, men tyvärr inte så att jag kn dela med mig.
MormorMargareta

2018-10-03 @ 15:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0