22 oktober -18 Krya på dig!

En av mina pysselvänner
har saknats på våra veckoträffar ett par gånger
eftersom hon genomgått en operation.
Ville gärna visa att jag saknat henne
och önska snart tillfrisknande.
 
 
Jag trodde mig veta att hon gillar blått
så jag letade fram ett passande block.
Det här blocket är 8" och jag hittade det i London
men såg ett likadant i Avesta på träffen
men det var bara 6".
8"-papper räcker ju till kuvert som blir 13x13 cm
och räcker alltså till ett lite mndre kort: 12x12 cm.
 
 
Tog fram en liten hÄngel som blev lagom stor
till det lilla kortet och färglade henne
med Distress Markers och vattenpensel.
Sen glittrade jag lite med Sakura GellyRoll-pennan
clear star.
Visst är hon söt!?!
 
 
Så här blev kortet
med papperets båda mönstersidor
och ett annat mönster med vattenfärgsmönster
bakom motivet.
En av mina älsklingshörnstansar
kom till användning: den konkava.
 
 
Många distanskuddar gick åt
när jag sen "byggde" lager på lager.
Blommor från WOC - de stängde i England
men har nu öppnat i Polen.
Beror det på Brexit mån tro??
 
 
Insidan
 
 
Baksidan
 
 
Kortet i sitt kuvert kon fram till min vän idag
har jag hört - hon ringde och var glad!
När kuverten är så här mönstrade 
sätter jag på en etikett med adressen
till hjälp för Postnords sorteringsmaskiner
och brevbärare.
Jag brukar också försöka frankera
med passande frimärken - på detta
blev det en blå fjäril på Sverigepostmärket.
 
Är ju i Stockholm några dagar
och har inte all info tillgänglig.
Om du undrar över något
får du gärna höra av dig
så svarar jag när jag är hemma igen 
(kanske redan i morgon kväll ;-)  ).
 
Ha nu en fin vecka!
På lördag drar vi åt Hälsingland, Åsa och jag
bland många andra scrappare
för träff i Iggesund.
Oj så skoj det ska bli!!
Tror det finns nån plats kvar
om du också vill komma.
 
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0