30 oktober -18 Nej se det snöar....

.....det var väl roligt HURRA!
Jag hör ju till dem som gillar snö
men att vi fick köra i snö till Iggesund
var ju lite trist.
Nu har allt regnat bort och imorgon
lovar smhi 10 plusgrader - bra för mig
som inte hunnit få ner alla blomsterlökar ;-)
Vit jul önskar jag mig i alla fall!
 
 
Den här goa hÄnglatjejen
skuttar ut bland snöstjärnorna
i bara raggstrumplästen. 
Visst är hon härlig!!
Just min är stämplad med en gammal gummistämpel
men hon finns nu att köpa
av hÄnglar&Wings - HURRA igen!!
Utstansad med en oval spellis
och minterad på motsvarande scalloped oval.
 
 
Silvernät och turkosblått gallerband
fick idag dälja min mönsterpappersskarv.
God Jul stansat med die från Gummiapan.
Jag la GlossyAccent på bokstäverna.
 
 
Insidan fick en julhälsning
stämplad med Reprintstämpel,
Kant av samma cs som fanns på framsidan
samt lite mönsterpapper.
Snöstjärnorna är även här stansade med 
Martha Stewartpunchen: Glacial snowflake.
 
 
Kuvert i det fina mönsterpapperet
 
 
Baksidan fick också lite dekor
och jag stansade hörnen här,
liksom på alla sidor med
det jag kallar för "stjärtstansen".
Det är en av mina favoriter.
Tycker det gör såå mycket för helheten
med den lilla detaljen!
 
 
Ja så var det dgs för kort och kuvert igen
eftersom jag idag hade ett helt 12"-papper
och inte bara spillbitar.
 
Idag har jag börjat kika lite på de spillpapper
jag fick av vänner på träffen i Iggesund.
Ett par blev det så fina kuvert av
och kort också, fast i lite mindre storlek.
Kommer här så småningom!
 
Här har det störtregnat mest hela dagen
så all snö är borta igen.
Det blev en scrappar- och röjardag idag.
Har kört återvinning och packat för Erikshjälpen.
Såå skönt!!
Nu sovdags!
Sov gott och dröm sköna drömmar!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Linda Landby

Åhhh så underbart kort som vanligt 🧡

2018-10-31 @ 06:18:59
Postat av: Ann-Marie

Snö är ljuvligt, jag älskar också snö men jag hatar när det blir för moddigt eller blasket, men 30 cm snö och minus fem grader och solen som lyser i ett landskap med fåglar i havrekärve och rådjur en bit bort. Det är inte mycket som slår det...

Det är inte mycket som slår den här fina julkortet heller, jag tyckte om att det inte gick i de vanliga julfärgerna, olika är bra!

Kram

Svar: All snö borta igen - bra så jag får ner lökarna i trädgården. Vill också helst ha lite tjäle i marken innan snön. Jag gillar också den söta hÄnglatjejen som dansar runt i snön - och turkos är ju min älsklingsfärg!! Kram på dig!
MormorMargareta

2018-11-02 @ 10:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0