4 september -18 Tiden går....

.... och tänk att vi nu har en dotter,
som hunnit fylla halvsekel!!
Då måste vi ju vara gamla!!!
 
Det är ju Åsa, som lockat in mig i kortmakeriet,
så givetvis måste hon få ett kort
på sin högtidsdag, vår pärla till dotter!
Hon är verkligen guld värd!!
 
 
Letade fram ett glittrande papper
och stansade ut ett hjärta, kant runt och 50 
i riktigt blank guldkartong.
(Tyvärr ser det nästan brunt ut på fotot,
men jag kan lova att det både glittrar och blänker)
Kanten har jag stansat med die från CC Design:
Big scalloped squares #1 CCC008
 
 
 Hjärtat är stansat med die ur Sizzix Thinlits set
"Love Birds & Hearts"
Jag trädde i ett organzaband
och knöt en rosett,
samt monterade med distanskuddar.
Stansade också ut ett extra hjärta ur mönsterpapperet
som jag satte i mitten med 50 på.
Pappersskarbarna vid sidorna dolde jag
med ett gallerband i guld.
Några halvpärlor fick också plats.
 
  
Kortets insida får idag vara privat
men ett kuvert blev det förstås ;-)
 
 
 Avslutar med kortet och kuvertet - man ska väl inte frångå sina vanor!
 
Vi hade en mysig födelsedagsmiddag
med hela vår lilla familj.
Så roligt när vi kan träffas allihop samtidigt!
 
Imorgon åker vi upp till Björkebo.
Ska bli roligt att se om det finns några trattkantareller
på våra vanliga ställen.
Här i Gävle har jag inte plockat någon svamp
sedan Tjernobylolyckan
då vi ju fick ett stort radioaktivt nedfall
över våra trakter.
Som tur är regnade det inte i Hälsingland då,
så där blev vi förskonade.
 
Ha nu en trevlig helg!
Roligt att du tittade in här hos mig!
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ulla

Åh så fint kort, det riktigt glittrar om det !
Kram Ulla

2018-10-05 @ 15:55:13
URL: http://ullasscrapprum.blogspot.se
Postat av: Ann-Marie

Jag antar att Åsa vart glad för det fina kortet från sin mamma, älskade Margaretha, jag hoppas du finner guld i skogen och njuter av vår fina höst och att det blir underbart väder!

Kraaaam

2018-10-05 @ 18:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0