14 september -18 Ränderna går aldrig ur...

Är nog ganska förtjust i ränder.
Har många randiga T-shirts
och gillar randiga mönsterpapper.
Dagens papper hade jag glömt,
men en deltagare i träffen i tisdags
hittade det i min spillpapperslåda
och gjorde ett kort,
och det räckte till mig också!!
 
 
Jag valde att förstärka det blå i papperet
och använde en ny die med fin kant - love it!!
Goa Birgitta lyckades hitta den åt mig 
i nån webshop - jag är så dålig på att leta ;-)
Den är en i ett set från CreaLie.
Tog upp det röda i papperet med knappen,
God Jul, smala kanter runt mönsterpapperet
och motivet, samt blinget i snöstjärnorna.
 
 
Motivet fanns i min "julmapp" - vet inte fabrikat -
men jag tyckte det passade i färg.
Älskar den här snöstjärnepunchen 
från Martha Stewart.
Den heter Glacial Snowflake.
 
 
Inuti kortet använde jag kanten som blev kvar
när jag stansat det blå till framsidan.
Den blå kanten bakom mönsterpapperet
är stansad ur den del av cardstocken på framsidan
som täcks av mönsterpapperet.
God Jul-stämpel från Scrapfabriken.
Hålet är stansat med en cirkeldie från Cherry Lynn
som ger små prickar både runt det utstansade hålet
och runt den utstansade cirkeln,
såå smart!!
 
 
Den randiga cirkeln använde jag här,
bakom min namnetikett.
Köpte CreaLies cirkeldies också.
Ibland får man slå på stort
när man till slut hittar det man letat efter,
"det är sen gammalt"!
 
Inget matchande kuvert idag,
eftersom det var spillpapper,
men det går så bra med köpekuvert också ;-)
 
Vet inte varför den vita kortstommen 
fått en grön ton :(
Har glömt min lilla kamera i Stockholm,
så jag har fotat med iPhonen.
Vet inte om det beror på det.
I verkligheten är det vitt i alla fall ;-)
 
Ha det gott min vän!
Det tänker jag ha, för vi förlänger sommaren
med en vecka i Kroatien.
Sen kommer jag hem och bloggar flera kort,
det lovar jag!
Välkommen åter då!
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0