25 september -18 Texterna i fokus....

.... är det på dessa kort
som jag gjorde som inspiration
inför återträffen efter sommarens Fagernästräffar.
 
 
Korten ska säljas på Forsbrokyrkans bokbord.
Den här textstämpeln hittade jag hos
Pysselskafferiet förra sommaren.
Det fina mönsterpapperet är en spillbit,
som jag fått av en god vän
och kortstommen är ett glansigt färdigt kort o kuvert,
som jag hittade på ICA MAXI i våras.
De kopplade hjärtana har jag stansat med en die
från Gummiapan.
 
 
Textstämpel ur samma stämpelset
utstansat med en Spellbinders hjärtdie
och marinblå scalloped heart bakom,
glittrad med Glossy Accent,
eftersom mönsterpapperet har glittrade detaljer.
Satte dit en dubbel rosett av organzaband
och lite blommor i hörnet.
 
 
Det fanns även glansiga turkos kort o kuvert på ICA MAXI
och det matchade jag här med en spillpappersbit,
som är mer turkos än som framgår av fotot.
monterade det på brun cs och satte dit spets,
blommor, lite bling och "hugs"
stansat med die från Avery Elle:
Sentimental dies.
 
De här korten är 10 x 15 cm och har bara dekor på framsidan,
så man har gott om plats att skriva i dem.
Det fanns ju matchande kuvert till korten,
så det finns inga kuvert att visa idag.
 
Nu är hösten här kan jag känna.
Vi kom ju hem från Kroatienresan i söndags.
Har haft härliga dagar där
och en förlängning av sommaren
med sol och bad, förutom allt intressant att se och fota.
Återkommer med lite resebilder!
 
Tack för besöket här i min blogg!
Välkommen åter!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sari

Ååh, alla så vackra och underbara kort igen!! Riktigt fina allihopa!

2018-09-25 @ 22:56:31
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Som om du kunde göra någon besviken, nej nej nej. Du levererar, som vanligt, utsökta kort med underbara texter, bara så mysiga att få.

2018-09-27 @ 18:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0