26 september -18 Stjärnor som glimmar....

..... var det på ett fint mönsterpapper
som kom från en scrapvän.
Hade köpt några papper här på fb
och den goa säljaren skickade dessutom med
några extra papper.
 
 
Visst är det ett fint papper!
Snyggt kuvert blev det också, tycker jag.
 
 
Kortet blev så här, med fortsatt stjärntema
och mera guld och glitter.
Skar ut en ram i guldglittrig cardstock
och "pusslade ihop" mina mönsterpappersremsor
så bra som möjligt (jag har ju bara 6 cm-remsor kvar
när jag gjort kuvertet).
Skarven har jag dolt en hel del
med de utstansade elementen.
God Jul-dien kommer från Rox Stamps,
de kopplade stjärnorna från Gummiapan.
Den stora stjärnan är stansad med dies
ur ett set från Nellie's multi frames MFD 050.
 
 
Som du ser har jag monterat de olika lagren
med distanskuddar för att få struktur.
 
 
Kortets insida går också i stjärnornas tecken.....
 
 
.... liksom baksidan,
där min namnetikett fick en stjärna bakom sig.
 
 
Kort och kuvert till sist.
Nu får jag allt sätta lite fart på julkorten!!
Ligger lite efter iår
men ikväll har våra onsdagskvällar startat igen
och jag tog med mig en hög uppstämplade motiv
och fick faktiskt en del färglagt.
Hoppas nu att jag kan hitta lämpliga mönsterpapper till!
Jag brukar ju välja dem först och färglägga
efter vad som passar dem,
men hann inte förbereda detta idag.
Det blir spännande!!
 
Vi hamnade i ett riktigt spöregn idag
när vi var på väg hem efter vår promenad,
så jag var blöt som en dränkt katt
när vi kom hem
Det ser ut att bli ruskväder imorgon också
så nu är nog hösten här!
Regn behöver vi ju för det är såå torrt!!
Bra scrapväder alltså!
 
Ha det gott! Välkommen åter!
Kram!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sari

Ännu ett underbart kort! Den måste glittra så fint!!

2018-09-27 @ 07:42:33
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0