7 september -18 På G med julkorten igen....

... och det känns riktigt bra!
 
Idag visar jag ett lite mindre kort
eftersom jag hittade ett 8"-block när jag kom hem
och om jag vill göra kuvert av dem
blir de drygt 13x13 cm
och kortet får alltså bli drygt 12x12 cm.
 
 
Det fanns både fullstora 8"-papper
och en hel del spill, så jag använde spillet till det här kortet.
Tema "hjärta" idag: en ek-successkantstans med hjärtan
och ett hjärta av spillpapper
med en scalloped kant bakom.
God Jul-dien är från Rox Stamps.
Julstjärnorna och bladen är också stansade ur spillpappersbitar
med punchar från Floral punch,
som både stansar och embossar.
"Stjärtstansen" använde jag i de nedre hörnen.
 
 
Lite distanskuddar är förstås använda
vid monteringen av de olika lagren.
 
 
Insidan fick den del av papperet
som blev över när jag stansade framsidans hjärta.
Dock blev det hålet lite litet tyckte jag,
så jag stansade ut ett större "hål".
Julstämpeln är ur ett julset från Panduro.
 
 
Det som då blev över
fick pryda baksidan, tillsammans
med min namnetikett.
 
 
Kuvertet och...
 
 
.... kortet och kuvertet till sist.
 
Ikväll har jag tagit fram yllekoftan.
Det börjar kännas att det blir höst
och imorgon lär det, enligt smhi, bli jätteregnigt.
Det behövs, men är ju lite trist ändå ;-)
 
Har den här veckan också pysslat med enkla kort
med textstämplar med "budskap".
De kommer här snart, så vill du se
så är du välkommen tillbaka.
 
Ha det gott min vän!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Britt

Oh ett så fint kort med många fina detaljer! Du är så flitig med julkorten. God Jul dien är från Rox Stamps
Hos mig har det varit "scraptorka" en längre tid, men nu måste jag ta tag i julkorten, blev så inspirerad av dig! Trevlig helg! Britt

Svar: Tack för rar kommentar och för att du hjälpte mig att komplettera inlägget! <3 Jag glömde igår kväll att kila ner i källaren och kolla tillverkare på God Jul-dien. ;-) Bra med scrapvänner som hjälper till! Kul om du blev inspirerad!! Trevlig helg tillönskar jag dig också! Kram!!
MormorMargareta

2018-09-08 @ 13:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0