8 september - 18 Kloka ord....

.... fanns på så fina textstämplar,
som jag köpt hos PysselStina på Pysselskafferiet.
Här kommer ett par enkla kort
som jag gjort i 10x15 cm-format av spillpapper
och utan dekorerad in- och baksida.
 
 
Fick så nygga spillpapper av Carina, en scrapvän
och en annan, Birgitta, hjälpte mig att beställa
det fina setet med dies från CreaLie,
som jag använt för att stansa ut texten med.
De söta fjärilarna är utstansade
med punchar från Martha Stewart.
De tre små sitter i samma punch.
Även till dem har jag använt små spillbitar.
 
 
Kanske framgår det bättre på den här bilden
att papperen är snyggt glittriga,
att jag har glittrat blommorna lite med Stickles Star dust
och ritat en linje men Sakura GellyRoll-pennan Clear Star
runt mömsterpapperen.
Gillar när det glittrar!!
 
 
Den här mönsterpappersbiten, som också glittrar,
kommer från ett litet 6"-block,
som jag köpt på nån REA på Panduro.
Den fina ramen runt texten
är stansad med en die från Marianne Design,
som jag fått i present av en annan go scrapvän:
Lilla Pyssel Inger.
I hörnen har jag använt en av mina favoriter:
"stjärtstansen", som jag köpt hos Helihak,
för länge sen.
 
 
Diverse små blommor i olika färger,
som jag tyckte passade papperet
blev den enda dekoren.
 
 
Avslutar dagens inlägg med ytterligare ett kort
där texten inramas av samma ram.
Intrycket blir ju lite annorlunda
när mönsterpapperet har helt annat uttryck och färgskala.
Textstämpeln, som passade extra bra med tanke på
vad jag skrivit om goa scrapvänner ovan,
kommer i detta fall från Vilda Stamps.
Blommor, fjäril och lite bling fick också vara med.
 
Här har jag alltså varken dekorerat insidan
eller baksidan för att få mera plats att skriva på.
 
Matchande kuvert blev det förstås inte heller
till dessa spillpapperskort.
 
Njuter av att ha äldsta barnbarnet hemma i Gävle
under helgen - hon bor ju numera i Sthlm.
Promenerade till Valbo idag,
där hon, syrran och Åsa var och shoppade.
Det var mycket varmare än vi trodde,
så det blev ganska svettigt i solen.
Tur vi fick skjuts hem med tjejerna!!
 
Ha nu en skön söndag!
Om det är scrapväder, kanske jag lyckats inspirera lite!
Kram!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tack för att vi fick umgås med er igår. Jättefina kort och fina texter.

2018-09-09 @ 08:01:40
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0