1 april -19 Vimpelfrossa....

.... med spillpapper från flera goa scrapvänner.
Det är så kul att sitta och sortera
och försöka hitta sånt som matchar.
Idag blev det ett grattiskort,
med t o m texten från en spillpappersbit!!
 
 
Idag har jag använt mig av brun cardstock
som kortstomme.
Sedan monterade jag mina vimplar
på en vit bas.
Fick för mig att "busa lite"
och ta upp de små turkos detaljerna,
som fanns i mönsterpapperen
i kant på textvimpeln, blomma,
halvpärlor och scalloped kant
bakom Åsas fina grattisstämpel.
I den stämpeln ska jag skriva datum sen
när jag vet vem som ska få kortet.
 
 
Vimpelflikarna har jag böjt, som vanligt,
så de får "fladdra" lite.
Den vita basen, textvimpeln och Grattisstämpeln
är monterade med distanskuddar.
De lodräta vimplarna är monterade
med dubbelhäftande tejp från Biltema.
 
 
Blomman fick en grön glasbrad med blomma i mitten 
och monterades sen med hjälp av
limpistol från ICA MAXI.
 
 
På insidan fick skrivrutan av ritpapper
dekor av smalare spillpappersremsor
som jag "flätade" i hörnet,
en orange blomma
och en fin textstämpel.
 
 
Enkel baksida - och idag ett vanligt vitt kuvert,
som jag inte bryr mig om att visa ;-)
Tror att spillbitarna jag skurit och klippt 
de här vimplarna av
kommer från fem olika scrapvänner,
som skänkt mig "spillisar".
STORT TACK till er alla,
som känner igen era bidrag till detta kort!!
 
Imorgon tänker jag visa
ett lite annorlunda spillpapperskort,
så välkommen tillbaka hit då om du vill!!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Det ger mej en vår-känsla med tanke på färgerna och vimplarna en känslig av att vilja fira så --> fira våren!

Svar: Ja, hurra för våren!!! - men idag är det vinter i Gävle igen!! Typiskt aprilväder!!Kram på dig!!
MormorMargareta

2019-04-02 @ 11:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0