28 april -19 Ytterligare en favorithÄngel....

....på dagens kort.
 
 
Hon är alldeles bedårande tycker jag
med blomsterkrans i håret.
Stämplade med brun Versafinedyna
för lite mjukare färg och färglade
som vanligt med Distress Marker och vattenpensel.
Papperet är från MajaDesign.
Den fina fjärilen har jag klippt ur från ett Pionpapper,
chalkat på kanterna
och sen glittrat med Wink of Stella clear,
som ger så mjuk och fin effekt.
 
 
"Byggde" ett blomhörn med hjälp av
diverse blommor och knoppar samt pärlstrån.
Fäste alltihop med hjälp av limpistolen.
Monterade förstås papperslagren
med distanskuddar för att få struktur.
Använde fina dies drån Crea Nest Dies XXL
för att få de snygga kanterna.
 
 
Jag tycker att det här papperet
gav ett jättesnyggt kuvert.
 
 
Tyvärr fanns det jättelite av papperet kvar, 
eftersom jag använt lite mönsterpapper
till ett annat kort,
så det fick bli mest cardstock på insidan.
Kanten är som så ofta gjord av det överblivna
efter att jag stansat framsidans kant.
Cardstockskanten nertill är stansad
med en kantdie från Magnolia.
Stansade sen fjärilar med MS-stansar
att dekorera med och satte dit lite halvpärlor.
Grattisstämpeln är från JaneDesign.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvert och kort till sist som vanligt.
Gjorde det här kortet på Avestaträffen igår.
Hade en jättetrevlig dag!
Njöt av alla vackra vitsippsbackar
utmed vägen genom bilrutan.
Roligt att kunna njuta av våren
utan alltför mycket pollenpåverkan.
Blir jättetrött av allergin
så det var tur att Åsa inte heller
ville stanna även på söndagen.
Det hade jag aldrig klarat!!
 
Kram och välkommen åter!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0