30 april -19 Jul på tvären....

.... med en stämpel jag gillar
men som är ganska svår att använda.
 
 
Har nån gång använt den här stämpeln
inuti ett kort, men fick nu för mig
att sätta den som "motiv" på framsidan.
Använde en röd kortstomme,
ett rödprickigt papper och några spillbitar
med snöstjärnor och swirlar,
som på stämpeln.
Jag har glittrat swirlarna och texten
med Sakura GellyRoll-pennan clear star #700.
 
 
Dekorerade med en röd spets,
snöstjärnor och halvpärlor.
 
 
Det prickiga papperet räckte till kuvert.
 
 
Insidan blev också tvärrandig
och där fick också en textremsa
från ett gammalt Majapapper plats.
 
 
Baksidan
 
 
Här är då förra veckans julkort med kuvert.
 
Det blir ingen Valborgsmässobrasa för mig i år
när det är så pollenbemängt i luften.
Var iväg och handlade och ett ärende på stan
och nu sitter jag i soffhörnet
och snörvlar, hostar och nyser - atjooo!
Får hålla mig inne!!
Tack och lov har vi pollenfilter i ventilationen.
 
Vi skulle ha åkt till Nice å lördag
för att jag skulle få lite andrum
men på grund av SAS-strejken
fick vi avboka
och boka om med annat flygbolag.
Nu blir det avresa på måndag i stället.
Det blir också bra.
 
Ha en fin Valborg - 1:a maj!
Kram!! 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Det vart ingen brasa för mej heller, så kallt som det är idag så känns det här julkortet som mer rätt i tiden, än vilken årstid det faktiskt är, för en vecka sen var det sommarvärme....hatar detta vädret när det håller på så här.

Ha en härlig lördag
Kraaaaam

Svar: Ja här hade vi vitt på marken ett tag iden - men då kunde jag i alla fall gå ut ;-) Julkort varje vecka försöker jag ju fixa - oavsett väder!! Kram på dig!
MormorMargareta

2019-05-04 @ 11:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0