6 april -19 Grattispippi....

.... på kortet idag.
Det är till en av mina scrapvänner
här i Gävle.
 
 
Det är alltid lite pirrigt att göra kort
till nån som är så fena på färgläggning
som den här vännen.
Nu använder ju jag Distress Markers
och hon är en Copicmästare,
så det är ju inte riktigt jämförbart i alla fall ;-)
Idag la jag lite Glossy Accent på pippins ögon
för att få dem att glimma lite extra.
Den fina pippin är en digis från Karin Zanders penna.
Love it!!
 
 
Som vanligt monterat med massor av distanskuddar.
Använder de kvadratiska Biltema har
men klipper dem i lagon bitar - oftast i fyra remsor.
 
 
Här ser du det läckra papperet,
som det också blev ett fint kuvert av.
Det är från Primas Indeed Collection
och heter "Daydream".
 
 
Insidan fick lila och rosa cardstockkant,
precis som framsidan,
och sen stansade jag ut en cirkel
för att få en skrivyta.
Gammal grattisstämpel från Panduro
och lila blommor från en slaktad ljusmanchett
som jag hittade på en loppis - gillade färgen!
 
 
Enkel baksida dekorerad med 
mönsterpappersremsor
och min namnetikett.
 
 
Kort och kuvert, som vanligt.
Och som vanligt har jag ju bara
de 6 cm-remsor jag skurit bort i kanterna
på 12"-papperet, när jag gjorde kuvertet,
att använda till kortet.
Här har jag dolt skarven på framsidan
med en lilamönstrad bit spillpapper,
ett band och en stansad vit kant runt.
På insidan lyckades jag skarva remsorna
så bra att jag inte ens brydde mig om
att försöka dölja skarvarna ;-)
 
Fortsatt snöslask över våre vårblommor,
även om vi inte fått mer idag.
Rentvättad luft gav mig chans till 
långpromenad utan snuva - härligt!!
Ha en fin fortsärrning på lördagskvällen 
och en skön söndag - vilodag!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rosa A

Tusen tack för det fina kortet! Kram!

Svar: Så glad att du gillade det! Hoppas du fick en riktigt trevlig födelsedag - hörde av Åsa att kvällen blev mysig! Kram på dig!
MormorMargareta

2019-04-06 @ 21:29:28
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Fast det fina i kråksången när man får ett från någon annan som är hemgjort så uppskattas det oerhört, det spelar ingen roll vad man som mottagare är, tror jag då. Tanken är ju, som alltid, det viktigaste och det är kul för det finns inget likadant och allt det fina du gör för mottagaren är något som lyser "igenom".

Svar: Tack raraste Ann-Marie för dina spirituella kommentarer! Du gläder och uppmuntrar mig såå mycket! Kramar om!!
MormorMargareta

2019-04-07 @ 17:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0