7 april -19 Sol och värme....

.... är något vi saknar här i Gävle just nu
när våren tagit en paus
och blötsnön kommer och går.
Hittade ett riktigt "soligt och varmt papper"
och kände sånt BEHOV av att göra just detta
kort och kuvert.
Visar kuvertet först:
 
 
För att få till kuvertet
och inte skära sönder mönstret på mönsterpapperet,
så det inte kunde bli ett fint kort,
blev kuvertet bara 14,5x14,5 cm,
så kortet fick bli en cm mindre i kvadrat.
Det fina papperet är från BoBunny
och heter Country Garden.
Visst känner du hur sol och värme
strömmar emot dig från papperet!?!
 
 
Kortet blev så här.
Kabbelekan är en digistämpel från Momas
(som tyvärr lagt ner sitt företag)
som finns i mina gömmor 
sedan jag var DT hos henne.
Gjorde en tag och stansade de övre hörnen
men "stjärtstansen" och klistrade fast den
på grön cardstock.
Blomman är färglagd med Distress Markers.
Glittrade lite på ståndarna med glitterpennan
och la på små "prickar" av Glossy Accent.
Satte tagen över skarven mellan mönsterpapperen.
Problemet med att inte dölja den fina fjärilen
löste jag genom att klippa ut en del av den
och sticka in tagen bakom.
Glittrade fjärilsvingarna med Wink of Stella clear
och ritade en ännu mer glittrande kant
med Sakura GellyRoll-pennan clear star.
På fjärilens kropp la jag också Glossy Accent.
 
 
Använde, som vanligt, distanskuddar
när jag monterade de olika papperslagren.
Glittrade med Sakurapennan runt papperen,
som du kan se här.
Lite bling kunde jag förstås inte låta bli!
 
 
Insidan.
Fjärilen är urklippt ur en bit av mönsterpapperet.
 
 
På baksidan fick jag sätta namnetiketten
lite för högt upp idag,
eftersom lite av färgen jag färgla stämpeln
med sol och värme på insidan
gick igenom till baksidan 
och behövde täckas.
 
 
Kortet och kuvertet.
Känn nu hur värmen strömmar emot dig!
Jag struntar i snöblasket en stund!!
Kram på dig!!
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Strålande kort, värmen känner jag :) Vackert kort med blomman, rosetten och fjärilarna. Ja, nu kunde väl solen parkera över oss med sin värme, istället för detta blask. Men det som väntar på något gott :) kramar till dig/bibbi

Svar: Härligt att du kände värmen - det var det jag ville uppnå! Nu hoppas vi på riktigt soligt och varmt väder också! <3 Kram!!
MormorMargareta

2019-04-08 @ 10:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0