9 april -19 Söta julfåglar....

.... på veckans julkort.
Du har knappast undgått att jag gilar fåglar
i olika skepnader.
 
 
Jag hittade ett mönsterpapper från Basic grey:
Eskimo kisses, som passade i färg
till den fina bilden, som kommer
från ett av SlöjdDetaljers klippark med julbilder.
Jag har använt en vit kortstomme
och matchande turkos cardstock till kanterna.
Den fina kanten bakom motivet 
är stansad med en die från CC Design:
Scalloped Rectangles CCC 016.
 
 
Skarven mellan mönsterpappersremsorna
har jag idag dolt med en remsa Reprintpapper
från Basic collektion: Vintage lightblue ministars.
Jag har monterat det på turkos cardstock
och stansat hörnen med den konkava hörnstansen.
Satte ett par blingstjärnor i hörnet.
De stora fina snöstjärnorna är stansade
med en stor Martha Stewartpunch,
som jag lånat av Åsa.
Jag glittrade den med Stickles Diamond.
 
 
Som vanligt är de olika papperslagren
monterade med distanskuddar.
God Jul-dien är från Gummiapan.
 
 
Kuvert, där kanterna är chalkade med turkos,
precis som alla andra papperskanter.
 
 
Insidan med lite mindre snöstjärnor
stansade med Martha Stewart-punchen
Glacial Snowflake.
Om du undrar över att insidans dekorkvadrat
är mindre än framsidans,
beror det på att jag velat försöka "skarva ihop"
en kvadrat av mönsterpapperet.
När jag gjort kuvertet har jag ju två 6 cm breda remsor
kvar av mönsterpapperet till kortet
och om jag vill få till en kvadrat
kan den bara bli 12x12 cm.
 
 
Baksidan fick dekor av det stjärnmönstrade papperet
under min namnetikett.
 
 
Till sist kortet och kuvertet.
Inte precis i julfärger, men det gillar jag ;-)
Just idag passar det fint att visa julkort
för vi har full snöyra här i Gävle.
Det ser ut som ett julkort utanför fönstren ;-)
 
Ha det fint i Aprilvädret - vilket det nu är hos dig!
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0