15 augusti -19 Goa Nallen....

... kommer med en födelsedagsblomma
till min rara vän Birgitta.
 
 
Gillar verkligen de här nallarna
från Lily of the Valley.
Jag har som vanligt färglagt med
Distress Markers och vattenpensel.
Idag klippte jag ur den i stället för att stansa
eftersom jag inte ville dölja det fina mönsterpapperet.
Brydde mig inte ens om
att försöka dölja skarven,
eftersom papperet ju ändå är lite randigt.
Stansade ut den fina gröna uddkanten
med en die från Crea Nest Dies.
 
 
Blommor ur mina gömmor
och mitt nya favoritblad stansat med die
från Crealies: Duo dies CLDD37.
Små fjärilar stansade med en punch
från Martha Stewart - så användbara!
Grattisdien kommer från Crealies.
 
 
Kuvertet till det här kortet.
 
 
Insidan fick kant av det som blev kvar
när jag stansade uddkanten till framsidan.
Lite plattare blommor krävs ju på insidan,
så jag letade reda på några hortensior.
Gjorde ingen skrivyta på det här kortet
utan stansade text med dies
från Rox stamps (tror jag).
 
 
Baksidan med vimplar av mönsterpapperet
och en uddkant stansad med Crea Nest Lies-cirkel
under min namnetikett.
 
 
Kort och kuvert till sist.
 
Det har varit lite stilltje här i bloggen ett tag,
då vi kuskat omkring en del - just nu
är vi i Stockholm några dar.
Återkommer med fler inlägg
när jag är åter i Björkebo.
 
Välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Linda Landby

Så himla fint som vanligt när du gör dina alater ❤

Svar: Tack rara Linda! Så glad jag blir över din kommentar! <3
MormorMargareta

2019-08-16 @ 08:07:13
URL: http://https://nouw.com/lindlandspyssel
Postat av: Ann-Marie

Så sött och rart kort och den där nallen skulle jag allt vilja krama, den får mej att tänka på de där otroligt gosiga nallebjörnarna från Bukowskiskies tror jag märket är, det finns även kaniner.

Kraaaaaam

Svar: Ja visst är de goa - kommer från Lily of the Valley.Kraam!! <3
MormorMargareta

2019-08-19 @ 16:22:20
Postat av: Maria

Ja, den nallen är så himla söt. Har sett flera varianter men denna med blomman var ju himla fin och passar ju till så många olika korttillfällen =) Du gör verkligen fina kort! Kram

2019-08-22 @ 19:41:16
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0