27 augusti -19 På rymmen....

.... har jag varit  den senaste tiden
och haft lite paus i kortmakeriet också.
I lördags var det dock scrapträff i Bollnäs
och jag fick massor av ny inspiration.
"Ligger efter" med julkorten också,
så när jag såg Åsas loppisfynd till julstämpel
fick det bli ett julkort på träffen.
 
 
Stjärnor och vimplar är temat
för det här spillpapperskortet.
Inte så mycket att orda om.
De stora stjärnorna
är ur den där påsen från DollarStore
som Åsa kom med en midsommarafton
för flera år sen - bra att ha ;-)
De små stjärnorna är över efter nåt annat kort.
Sparar alltid sånt som är "bra att ha"
fast det är sällan jag hittar det sen
när det passar så väl in som här ;-)
 
 
Brukar ju böja flikarna på vimplarna
för lite extra struktur
och det gjorde jag förstås idag också.
Några röda bling för att matcha
den röda stjärnan och de små på
ett av mönsterpapperen.
 
 
Ett av papperen hade jag så mycket av
att det räckte till ett fint kuvert.
 
 
Just det papperet fick dekorera 
insidan också tillsammans med
en liten blingstjärna.
Ska komplettera med en God Jul-stämpel
när jag kommer hem.
 
 
Baksidan fick en röd stjärna
bakom min namnetikett.
Tur att Åsa gjort den i två storlekar
så inte hela stjärnan försvann ;-)
 
 
Kort och kuvert till sist!
Får ta och sätta lite fart nu med julkorten,
när jag slarvat ett tag ;-)
 
Det blev ett par kort till i Bollnäs
men dem vill jag inte visa 
förrän de nått sina adressater.
 
Njuter de sista sommardagarna i Björkebo
och ska städa ut sommaren
och packa oss hem i slutet av veckan,
men det blir nog några bär- och svampdagar
fram i september/oktober också här.
Då räknar vi ändå med
att ha vår "bas" i Gävle.
 
Hoppas du också har fina varma soliga dar!
Kram - och välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: bibbi

Snyggt kort, fina blå harmoniserade färger tillsammans och kuvertet kunde inte vara mer passande med sina stjärnor :) Här har varit lite segt eller rättare sagt, jag har tagit det lugnt under vår semester. Har passat på att vara ute så mycket som möjligt eller tillbringat regniga dagar i uterummet och träffat de små barnbarnen. Hinner nog pyssla när hösten kommer och min man börjar jobba. Just nu är det ett bröllopskort och ett till en nyfödd som ska göras.
Men jag stressar inte. Ja tänk att sommaren snart är över, idag ska det bli +29 grader! och snart står hösten utanför dörren. Jag gillar alla årstider, men inte värmen. Så idag kryper jag ner i källaren, där är det svalt. Senare i eftermiddag måste jag ut och olja staketet. Har man hus har man alltid något att roa sig med ;) /kram

Svar: Tack goa Bibbi för din rara kommentar! Klart det är bra med lite "semester" från korten ett tag. Bra att hinna med både barnbarn, trädgård och annat.
Jag har njutit av att vara i Björkebo mycket och här har jag ett ganska svalt rum (Åsas egentligen, men hon är inte här så ofta nu) där vi har en scraphörna. Härligt att dra sig tillbaka dit när det blir för varmt ute.
Nu flyttar vi hem till Gävle till helgen - det blir också skönt. Roligt att vi fick så härliga dagar nu på slutet - har njutit såå - idag av skogspromenad (= skugga) med lite svamp med hem i korgen - men det har nog varit lite för torrt här.
Ha det gott! Kram!
MormorMargareta

2019-08-28 @ 08:03:08
URL: http://kortfonstret.wordpress.com
Postat av: Maria

Älskar stjärnor, så detta kortet gillade jag skarpt. Snyggt med vimplar och så fin text på framsidan. /ia

2019-08-29 @ 19:50:42
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0