28 augusti -19 Snigelpost...

... i ordets rätta bemärkelse är väl det här:
 
 
Älskar den här stämpeln,
en på träkloss, som jag köpte på fb.
Den är bra att ta till
när jag vet att jag är alldeles för sent ute ;-)
Har lite ont i mina artroshänder f n
så min handstil vill inte riktigt
då jag har svårt att hålla i pennan
men det får duga!!
 
 
Har använt dies från Crea Nest Dies
till de fina uddkanterna,
både runt kortet och runt motivet.
Distanskuddar mellan papperslagren förstås.
Blommor ur mina gömmor, Åsas fina bladswirl
och små fjärilar stansade med punch
från Martha Stewart.
Snigeln är färglagd med Distress Markers
och vattenpensel.
 
 
Insidan, med den blå kanten,
som blev kvar när jag stansat framsidans uddkant.
Samma mönsterpapper, som på framsidan
en platt blomma och lite bling.
Texten är en die ur setet Sentimental dies.
 
 
Sparade den snyggaste hörnan på papperet
till kuvertfliken.
Visst blev den fin med sina swirlar!
 
 
En liten remsa mönsterpapper
fanns kvar till baksidan också.
 
 
Nu har kortet i alla fall sniglat sig fram
till födelsedagsbarnet har jag hört,
så nu kan jag visa kortet med sitt kuvert
här i bloggen och på facebook.
Det är ett av de kort jag lyckades få till
på träffen i Bollnäs i lördags.
 
Nu har jag spurtat lite med julkorten.
Är nästan ikapp ;-)
Hade ju plockat ner det mesta här
och tagit hem till Gävle,
mren tack och lov hittade jag en liten
bortglömd julmapp i ett skåp.
Jag har mer än jag vet ibland!!
 
Härligt varm dag idag
med skogspromenad och lite svamp.
Rensad, förvälld och lagd i frysen - härligt!!
 
Ha det gott! Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: bibbi

Såååå söt snigel och färglagt så fint. Smart att använda när man är sent ute :) Fina färger och passande mönsterpapper och dekorationer, som vanligt ett jättefint kuvert.Ett kort att bli glad att få :)
Ha det bra /kram

Svar: Tack Bibbi! Ja visst är det bra med nåt som passar till sena kort. Är ju svårt att bli sur på den söta snigeln för att den tar tid på sig ;-)Ha det gott! Kram!!
MormorMargareta

2019-08-29 @ 08:44:21
URL: http://kortfonstret.wordpress.com
Postat av: Maria

Vilket härligt, färgsprakande kort. Söt snigel,förstår att du gillar den =) /ia

Svar: Tack snälla du för rar kommentar - jag gillar också stjärnor - det kommer flera!!
MormorMargareta

2019-08-29 @ 19:46:46
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0