31 augusti -19 Idag kom jag ikapp...

.... och är alltså klar med julkort nr 35 ;-)
 
 
När jag var hem förra söndan en sväng
letade jag bland "bits and pieces" här hemma
och hittade ett gammalt julblock från Panduro.
De flesta papperen var slut
men ett randigt fanns kvar
plus den där sista sidan
med utstansade bilder att trycka ut.
Så här fick det bli!
 
 
Stärnkanten är stansad med en kantstans
från Martha Stewart, som också gjort snöstjärnepunchen.
God Jul låg utstansat och bara väntade
på det här kortet.
 
 
Insidan fick ett runt hål som skrivyta
och dekorationer från den där sista sidan i blocket.
Textstämpeln är från Reprint, 
och så lite bling förstås.
 
 
Kuvert av det randiga mönsterpapperet.
 
 
Baksidan fick också en bit
av det randiga papperet.
Min namnetikett sitter på en av cirklarna
från den där sista sidan
och döljer faktiskt en snöstjärna.
 
 
Kort och kuvert idag alltså!
 
Ett till klart - men det kommer imorgon....
 
Åter i stan - och det känns riktigt bra!
Har packat upp och tvättat mest hels dan,
men en lång härlig promenad
hann vi också med
och fika på stan med alla våra tre tjejer,
dottern och barnbarnen - lyxigt!!
 
Ha det gott och välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Jozebelle

Alldeles för sällan som julkort görs i turkos och brunt. Speciellt när de blir så här vackra.

Kraaam

Svar: Tusen tack min vän! <3 Ja, jag är ju liiite förtjust i turkos!! ;-) Kram på dig!
MormorMargareta

2019-09-01 @ 00:52:47
Postat av: Maria

Vilket fint julkort du knåpat ihop, snygt med älgen. Väldigt fin spetskant upptill och nedtill och den snöstjärnepunchen gör verkligen fina snöstjärnor. /ia

Svar: Tack för din rara kommentar! Kram på dig! <3
MormorMargareta

2019-09-01 @ 12:43:59
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0