5 augusti -19 Julkort igen...

..... blir det ju ideligen här i min blogg,
eftersom jag försöker gör "ett julkort i veckan"
hela året.
 
 
Var ju hem till Gävle förra veckan
så det fick bli ett spillpapperskort
i all enkelhet.
Inga dies fanns hemma
men jag hittade ett utstansat God Jul
och några hjärtan.
En tomte och en "vers"
fanns på en av spillbitarna,
så det fick bli "motiv".
 
 
Lite distanskuddar gick det åt idag också.
Ett grönt organzaband fick dölja en skarv
mellan spillbitar och så knöt jag en rosett
som fick dekorera på andra sidan.
För att hålla bitarna på plats
monterade jag dem på en spillbit (som inte syns).
Annars hade jag nog inte fått bandet på plats.
 
 
Insidan fick andra spillbitar med järneksmönster
och små söta fåglar.
Det fanns ett litet utstansat järnekshörn
och det passade ju alldels perfekt
med röda halvpärlor som bär.
 
 
Det räckte till lite järnekspapper
på baksidan också
under min namnetikett.
 
Till det här blir det nog
ett grönt köpekuvert tror jag - eller rött....
Kan kosta på mig att vela ett tag till
för det ska ju inte skickas förrän i december ;-)
 
Nu är vi tillbaka i Björkebo
och idag blev det en första kantarellpromenad.
Det har nog varit lite väl torrt
men några hittade vi i alla fall.
Blir gott på en macka - eller två!
Har plockat svarta vinbär också
till frukostfilen i vinter - smakar sommar!!
 
Ha det gott! Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Smart att göra julkorten i tid, så det inte blir så stressigt när det närmar sig december =) DÅ har man lite mer tid att fixa med fler detaljer och lägga mer tid på varje kort. /Maria

2019-08-22 @ 19:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0