7 augusti -19 Glad groda....

.... säger grattis på dagens kort.
 
 
Plockade bland mina papper
och hittade ett av mina favoriter:
Rustic creatures two från fabscrap.
Tyckte det passade så bra
till den söta glada grodan från Pernilla Nilsson.
Färglade den med Distress Markers och vattenpensel
och stansade ut den med die från 
Memory Box: Stitched Circle Layers
och satte den på en scalloped turkos cirkel, 
stansad med en die ur Cherry Lynns Stackers Nesting Dies.
Mönsterpapperet är också stansat med dies
ur den serien L12 French Flair Classic
och kanten bakom med XL13 French Flair Scalloped.
 
 
Monterade som vanligt med distanskuddar
mellan de olika papperslagren.
Det lilla söta Grattis är en die från Crealies,
som är så "lagom" på ett kort.
Blommor ur mina gömmor
och de fina bladswirlarna har jag fått av Åsa.
Lite bling är ju ett måste - så även här ;-)
 
 
Insidan fick samma papper som framsidan
men stansade med en storlek mindre dies.
Sen stansade jag ut ett hål med en die
från Nellies multi frames MFD 085,
som ger fina prickar runt hålet
(och också runt den utstansade cirkeln)
Den lilla vimpeln är en die från Gummiapan
och de söta bladen till blomman
Duo Dies från Crealies CLDD37,
mitt favoritblad just nu.
 
 
Kuvertet blev snyggt
och jag hade både ett par hela ark
och en del större spillbitar,
så jag slapp skarva mönsterpapperet
på kortet idag.
 
 
Det här fotot blev lite skevt
men du ser nog ändå ;-)
Stansade en scalloped kant med Cherry Lynn-dien
som egentligen är kvadratisk,
men man kan ju stansa en lagom bit med dien
och sen vända den och passa in den i uddarna
och så stansa den sista sidan.
Praktiskt, så får man den storlek man vill ha!
 
 
Idag blev det alltså både kort och kuvert!
Det ska till en vän som fyller år snart
och inte har facebook
och inte brukar besöka min blogg,
så jag vågar publicera det redan nu.
 
Idag har det regnat och åskat mest hela dan
men vi fick en fin kväll!
 
Ha det gott! Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sånt söt groda och så fint kort! Snygga kanter runt mönsterpappret. Snygg helhet på kortet. Och så roligt att göra egna kuvert =) DÅ får man bra användning för sina papper så man får köpa på sig lite nya sen =) /Maria

2019-08-22 @ 19:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0