1 december -19 1:a advent med snö och kyla....

.... inspirerar till kort.
 
 
Ett underbart mönsterpapper från Penny Black
och det fina gnistrande från Tim Holtz
gav inspiration till det här julkortet.
Klarblå cardstock fick bli kant och en "julkula".
Stansade med dies från Crea Nest Lies XXL-set
både kvadraten och cirkeln.
Den stora snöstjärnan är stansad med
en die från Sizzix.
Var den lilla snöstjärnedien kommer från
vet jag inte.
 
 
Silverband och mycket bling
passade också idag, tyckte jag.
 
 
Kuvertet
 
 
Insidan fick kant av det som blev kvar
när jag stansat kanten till framsidan.
Åsas fina julpoststämpel
fick också en liten utstansad cirkel bakom.
 
 
Cirkeln som jag stansat ut på insidan
fick dekorera baksidan.
Här syns det nog lite bättre
att jag skarvat papperet för insidan
och den här cirkeln också då förstås.
Jag har ju bara 6cm-remsor kvar till kortet
när jag gjort kuvertet,
men oftast går det bra ;-)
 
 
Kortet med sitt kuvert - det här blev jag riktigt nöld med!
 
1:a advent idag - en så härlig dag!
Fin och stämningsfull gudstjänst i Betlehemskyrkan.
Härligt fullsatt kyrkkaffe.
Bockinvigning.
Jättekallt - nu ont i halsen och fryser,
så slutet blev inte lika gott.
Hoppas jag mår bättre imorgon!
 
Var rädd om dig!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Det slår aldrig fel med lite glitter på julkorten, så fint! Förstår att du är nöjd =) kram

Svar: Tack raraste du!! <3
MormorMargareta

2019-12-10 @ 21:01:52
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0