13 december -19 Snö och julmusik....

.... önskar jag en Luciadag som denna
och musik har jag fått,
men snön lyser med sin frånvaro.
 
 
På spillbitarna i min mapp
hittade jag musik som passade så bra
till min snöiga bild även i färg,
liksom en snedrandig bit jag hade.
Matchade med roströd cardstock.
Stjärndien med God Jul fanns
i årets adventskalender från Rox Stamps.
Jag fäste den med en guldsnodd
och knöt en rosett.
 
 
De fina julstjärnorna är stansade med floral punches.
De är två i varje set - en stansar och en embossar.
I mitten satte jag fina guldglittriga "knappar"
som fanns i ett paket från Panduro.
Några finns t v på kortet också.
Bladen är stansade ur en lämplig spillbit
med en lång die med blad i olika storlek -
jag tror den är från Cherry Lynn
(får rätta mig när jag kommer hem om det är fel ;-)  )
Har förstås använt min älsklingspenna
Sakura Gelly Roll #700 clear star
att glittra med runt papperen och lite här och var.
 
 
Insidanfick dekor av stjärnor.
Jag fick ju enjättepåse för att par år sen
av Åsa, som hon köpt på Dollar Store,
och de är ju såå användbara.
Bilden är lite suddig, men du ser nog ändå.
 
 
En liten bit fanns kvar av det ena mönsterpapperet
och det fick pryda baksidan.
Sen fanns inget kvar till matchande kuvert
utan det får bli köpekuvert.
 
Fin Luciadag i Stockholm trots regn och rusk.
Vi traskar fram - idag på Söder,
och när alla slutade jobbet idag
blev det trängsel på trottoarerna,
med "horder" på väg till After Work
blandat med familjer på väg hem
från Luciafirande i skolor och förskolor
med trötta barn i lucialinnen, tomtekläder
och så en söt liten snögubbe.
Glöggpremiär för denna jul ikväll - gott!
 
Ha det gott denna 3:e adventshelg!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Läckert kort och fina blommor. Kram

Svar: Tusen tack! <3 Förlåt att du får vänta så länge på svar - men först alla julkort och sen själva julen och nyåret kom emellan! ;-)
Kram!
MormorMargareta

2019-12-19 @ 20:06:48
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0