15 december -19 Julkortsskrivardagen....

... brukar jag kalla tredje söndagen i Advent.
Så också i år, så de blir postade i tid,
men det händer ju annat också!!
 
 
Födelsedagarna tickar ju på
även i julkortstider.
Det här kortet har nått sitt födelsedagsbarn nu
så jag kan visa det här.
Ett ljuvligt rosmönstrat papper
från craftandyoudesign: Rose Garden -02
inspirerade till det här kortet.
Kanterna är stansade med 
dies från Crea Nest Lies
i mörkgrön cardstock, som jag också
använde till grattis,
som är stansat med die från Gummiapan.
 
 
Jag dekorerade med rosor förstås
och satte en bit guldnät också i buketten 
i nedre hörnet.
Pärlspray satte jag också i buketterna.
Halvpärlorna, som jag också dekorerade med hade lite dåligt lim,
så dem fick jag limma om efter fotograferingen
då jag sett hur de glidit.
 
 
Insidan med ram av "spillet", lite mönsterpapper
och en ny Grattisstämpel från Vilda.
 
 
Det blev ett riktigt ljuvligt kuvert 
av det här mönsterpapperet.
 
 
Ljuva blommor även på baksidan.
 
 
Idag blev det alltså både kort och kuvert.
 
Nu är vi hemma i Gävle igen
och säger som vanligt:
Borta bra men hemma bäst!
 
Välkommen åter och kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Superfint rospapper, läckert som tusan! Och snygg ram runt texten, snygg helhet. Kram

Svar: Tusen tack! Blev så lycklig då jag hittade såå snygga papper, som också gav läckra kuvert - något jag alltid är på jakt efter! Denna gång var det Kristinas scrapbooking som var en fyndgruva!!Kram!
MormorMargareta

2019-12-19 @ 20:04:44
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0