16 december -19 Ännu en "kotte"...

.... på dagens kort.
 
 
Visst är den söt med sin julstrumpa.
Jag tycker strumpan är lagom stor:
vi behöver ju tänka på vad vi konsumerar
med tanke på klimatet ;-)
Har använt en del spill - också klimatsmart!
Stansade ut "kotten" men lämnade
större delen av luvan utanför.
Om du vill se hur jag gör sånt - klicka här!
 
 
Har sparat lite på distanskuddarna också idag
och i stället böjt några pappershörn
för att få struktur på kortet.
Stjärnorna kommer från en stor påse
som Åsa köpte på DollarStore
och gav mig för några år sen - den lär räcka
så länge jag lever, tror jag ;-)
 
 
Insidan fick vimplar av spillpapper
och de snygga lackröda "knapparna",
eller vad jag ska kalla dem,
som också finns på framsidan.
Tror textstämpeln kommer från Reprint.
 
 
Det prickiga papperet räckte också
till ett läckert kuvert.
 
 
Enkel baksida
 
 
Kottejulkort med kuvert - skickat idag....
 
Just nu är det julkortsskrivande
och inget skapande vid kortmakarbordet,
men det är nog klart imorgon,
så jag kan börja leka igen!
 
Hoppas du blev klar med dina julkort i tid
och får dem på lådan nu
till glädje för släkt och vänner.
Jag tar en paus från "ett julkort i veckan" nu
till vecka 1 2020,
men jag har några kvar att visa här,
så du slipper inte - om du kikar in här -
men det blir lite grattiskort också framöver.
 
Ha det gott!
Njut julveckan - stressa inte - det blir jul ändå, tro mig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Britt

Jättefint kort med tomteluvan "utanför dien" det måste jag testa, jättebra demo du gjort. Du är fantastisk som får ut så mkt fint av spillpapper. Nästa år ska jag försöka vara lika duktig som du och göra, minst, ett julkort i veckan.
Kram Britt

Svar: Tack för dina rara kommentarer! Förlåt att du fått vänta på svar, men det har varit lite mycket ett tag!Har idag bloggat mitt första julkort för 2020 - "ett i veckan" ska jag försöka med detta år också!
Kram!
MormorMargareta

2019-12-16 @ 20:52:33
Postat av: Maria

Söta igelkotten! Så fint sammansatt kort och alltid lite extra fint när de finns stjärnor på ;) kram

Svar: Tack! Ja Kottarna gillar jag ju - och stjärnor ;-)Kram! <3
MormorMargareta

2019-12-19 @ 20:03:35
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0