2 december -19 Grå snödag...

....  med samma fabrikat på papperet,
som på gårdagens kort.
 
 
Tomtefar från Pernillas penna,
hon har så många härliga digisar.
Som vanligt har jag färglagt
med Distrass Markers och vattenpensel.
Skägget och mustaschen är glittrade
med Wink of Stella.
Den stora fina snöstjärnan
är stansad med en Martha Stewart-punch
som Åsa lyckats få tag på
och jag fick låna - tack!
Även de små är stansade med Åsas punch:
Scandinavian snowflake från MS.
 
 
Distanskuddar som vanligt mellan
de olika papperslagren.
God Jul-dien fanns med i förra årets
adventskalender från Rox Stamps.
 
 
Kuvertet blev så här
 
 
Insidan fick dekor av ett annat grått mönsterpapper,
samma fina snöstjärnor, som jag här också
har glittrat med Stickles Stardust.
Så satte jag dit Åsas fina julpoststämpel,
som jag stämplat flera gånger 
utan att återfärga stämpeln,
för att få den lagom grå.
 
 
Baksidan
 
 
Kort och kuvert här idag.
 
Halsen gör fortfarande ont
men jag fryser inte som igår, tack och lov!
Det fick bli innedag idag
eftersom det var minst lika gråkallt ute,
som det ser ut på det här kortet.
Imorgon lovar de mer snö
(och kanske lite varmare).
 
Var rädd om dig!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ståtlig tomte och så fint färglagd. Hoppas du kände dig bättre snart igen! Kram

Svar: Tack goa du! Blev snart helt OK igen! <3
MormorMargareta

2019-12-10 @ 20:59:18
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0