21 december -19 Silver och guld...

.... i spillpappershögen.
 
 
Den blommiga spillpappersbiten
med både silver och guld
inspirerade mig till det här kortet.
Använde ett av silverkorten från ICA MAXI som stomme.
Guldkant och så konkav hörnstans från ek-success.
Tyckte papperet var så vackert
att jag inte ville dekorera kortet för mycket.
Ett vitt band med guldkant fick vara med
och jag gjorde en rosett med hjälp av
ett litet pärlspänne.
Satte också halvpärlor i hörnen.
God Jul är stansat med en die från Gummiapan.
Satte också dit en utstansad guldblomma.
 
 
Insidan med julhälsning
stämplad med stämpel från Reprint.
Satte dit en bit vitt ritpapper att skriva
och stämpla på och dekorerade
med de små remsor som fanns kvar.
 
 
Två ytterst smala remsor mönsterpapper
var det som fanns kvar till baksidan.
Här syns det ganska tydligt
att guldpapperet jag använt är lite räfflat.
Det är en presentpåse jag fått
som jag använt - "spillpapper" alltså ;-)
 
Svårt att fotografera när det blänker
men jag har gjort så gott jag kan.
 
Silverkuvert hörde till det här kortet
(följde med korten från ICA MAXI)
men det fotade jag aldrig...
 
Ha en fin söndag - och sen är det
dan före dopparedan!!
Är det nån av er som doppar??
Snart vet väl inte barnen
varför det heter "dopparedan"....
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Väldigt vackert papper och så fint kort! Snygga detaljer och så fint med pärlspännet i rosetten. Kram

Svar: Tusen tack goaste du! <3Kram!
MormorMargareta

2019-12-29 @ 12:56:51
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0