22 december -19 Vit jul....

..... hoppas vi ju på,
men det verkar vara ett fåfängt hopp.
Jag har en vän som alltid önskar sig
ett vitt julkort.
Här är årets:
 
 
Det gäller att titta noga
om man vill ha olika papper,
som jag här för att få olika struktur på ytan.
Det finns såå många "vita" nyanser,
så det gäller att hitta samma vithet.
På fotot här blev det lite skillnad,
men irl ser det inte så ut.
Jag har använt linnepressad cardstock
och slät cardstock och byggt med lager på lager.
Längst bak en scalloped kant
stansad med Cherry Lynns Stackers Nesting Dies.
Sen embossade jag en slät cardstock med 
en embossingfolder med järneksblad,
som följde med en scraptidning.
Jag stansade ut en cirkel mitt på
med cirkeldies från CherryLynn
och stansade sen en scalloped cirkel
med motsvarande scalloped die,
som jag monterade bakom den mönstrade cirkeln.
 
 
Som du ser monterade jag de olika lagren 
med distanskuddar emellan,
utom den scalloped cirkeln ,
som måste täcka hålet efter den utstansade cirkeln.
Satte vita små halvpärlor på uddarna.
God Jul stansade jag tre gånger,
två i tjockt akvarellpapper
och en i den linnepressade cardstocken,
och limmade ihop för att få tjockleken.
 
 
Närbild på julstjärnan och bladen, som är stansad
med dies från Lea'bilities,
som både stansar och embossar.
Har glittrat med pennan Sakura Gelly Roll
#700 Clear Star, men på det här fotot
ser det mest grått ut.
 
 
Insidan fick också en scalloped kant av linnepressad cs
och sen en slät cs embossad med en folder av okänt märke.
Tror att jag köpte den hos Helihak
för länge sen.
Snygga hörn ur mina gömmor och
Julkram, stansad med en die ur
förra årets adventskalender från Rox Stamps.
 
 
Enkel baksida med en blomcirkel,
stansad och embossad med en Spellbindersdie,
min vanliga scalloped kant och min namnetikett.
 
Såå svårt att fota vitt i vitt och få det vitt ;-)
 
Ute är allt bara grönt - all snö är puts väck!
Men - idag, på årets kortaste dag - kom SOLEN!!
Det var lääänge sen vi såg den.
Såå glada vi blev när den kom fram
och förgyllde vår promenad!
 
Sen hem och baka limpor - dagens uppgift
på min "to-do-list", klart nu!
 
Ha det gott!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Så tjusigt kort !! Extra stilfullt. Men det är ju så att man tänker ofta på mottagaren när man gör korten.
Ha nu en riktigt härlig och mysig jul. Här blir fullt hus . Och sonen från London /fn USA är på plats också. Jag gillar julafton när alla är med !!!
GOD JUL från Eva

Svar: Tusen tack för din rara kommentar!Ja det har varit lite fullt upp för mig också över jul och nyår, så ber om ursäkt att du fått vänta på svar.
Vi är ju inte så stor familj, och julafton firar vi av tradition hos Åsa, men det blir ju en del hos mig också...
Önskar dig ett riktigt Gott 2020!!
Kram!
MormorMargareta

2019-12-23 @ 13:17:04
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Britt

Vilket elegant kort i "bara" vitt, så himla fint gjort!
Önskar dig en GOD JUL och TACK för all inspiration du sprider, man blir alltid så glad, och inspirerad, över att titta in hos dig.
Kram Britt

Svar: Åh så rara ord - jag blir glad och rörd! Om bara någon får inspiration av min blogg så finns det ju en anledning att fortsätta blogga!Önskar dig ett riktigt Gott 2020!
Kram!
MormorMargareta

2019-12-24 @ 21:51:04
Postat av: Maria

Åh, va fint det blev med bara en färg! Det är ju mycket svårare att få till än med blandade färger =) Men du har lyckats superbra! Och stort tack för julkortet som dök upp i veckan som var, så fint! God fortsättning och stor kram!

Svar: Tack! <3 Ja det är en utmaning - speciellt som denna vän fått vita kort i många jular och födelsedagar, så det gäller att variera sig ;-)Tack själv för det jättefina julkortet som står på mitt julkortsbord och gläder mig vid "kaffet på maten" varje dag fram till Tjugondag Knut!
Kram!
MormorMargareta

2019-12-29 @ 12:53:06
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Åsa

Ett helt underbart fint kort!

Svar: Tack rara Åsa! <3
MormorMargareta

2019-12-30 @ 08:57:09
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0