30 december -19 Slut på jullovet....

.... och julkortsverkstan undanstädad.
Nu går julkortstillverkningen ner
men jag försöker med "ett i veckan"
även 2020.
 
Idag bjuder jag på ett grattiskort
till en vän som fyllde 75 år
här i mellandagarna.
 
 
Matchade det vackert blommiga mönsterpapperet
med härligt blå cardstock.
Kanten längst bak är stansad med 
Cherry Lynns Stackers Nesting Dies.
Ur den stansade jag sen ovalen
med en Spellbinders die
och monterade den på en vit scalloped oval.
Gratulerar är stansat med die 
från Gummiapan och 75 ÅR
med dies från Tattered Lace.
 
 
Som vanligt har jag monterat
de olika papperslagren med distanskuddar
för att ge kortet struktur.
Stansade söta hörn med en gammal die
från Quick Kutz: Photo corner.
Dekorerade med halvpärlor, bling
spets och en fin vit blomma,
samt glittrade med Stickles Diamond runt ovalen
och Sakura GellyRoll Clear Star
på texten och runt mönsterpapperet.
 
 
Det ljuvliga mönsterpapperet syns
ännu bättre på kuvertet tycker jag.
 
 
Insidan med kant av spillet
efter att jag stansat framsidans kant.
Praktiskt att använda det så
tycker jag.
 
 
Enkel baksida med en oval etikett idag
för att matcha ovalerna bakom.
 
 
Idag kan jag alltså bjuda på
kort och kuvert till sist.
 
Åsa har varit här idag.
Har ett så stort och bra kortmakarbord
så vi får gott plats att sitta 
mitt emot varandra.
Hon hade med sig nya fina stämplar,
så nu har jag roligheter att se fram emot!
 
All snö är borta och vi har haft 7 grader varmt idag!!
Trist tycker jag - men man behöver ju inte frysa!
 
Tack mina vänner - kända och okända -
för alla besök här under 2019.
Några av er lämnar spår,
andra tassar tyst och obemärkt,
men jag ser i statistiken att många varit här!!
Fortsätter blogga även 2020.
Hoppas vi ses här då med!
Gott Nytt År!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, detta kortet får en att riktigt längta till våren! Jättefint! Kram

Svar: Tack min rara bloggvän! <3
MormorMargareta

2020-01-03 @ 16:31:03
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0