5 december -19 Kottekompisar....

.... på dagens julkort.
 
 
Har djupdykt i gamla mönsterpappershögar
och hittat gamla "skatter".
Det här är väl inte julpapper precis,
men kunde ju bli ;-)
Rött och grönt är ju klassiska julfärger
och det fina bandet med granarna
passade ju bra i färg och kontastrerade i former.
Satte bandet på en stansad remsa grön cardstock
och spände ett par guldsnoddar utmed bandkanterna.
Kantstansen kommer från ek-success,
liksom den konkava hörnstansen.
 
 
De små kottekompisarna är ju för goa.
Stämpeln kommer från Penny Black
och jag har färglagt med Distress Markers,
vattenpensel och glittrat dit lite snö med nuvo crystal drops.
Runt motivet (liksom på flera ställen på kortet)
har jag glittrat med Sakura GellyRoll-pennan Golden Star.
 
 
God Jul har jag stansat i både rött och grönt
och satt ihop så jag fick den grön skugga
under den röda texten.
Använde en vit penolpenna för att "lyfta" lite.
 
 
Kuvertet
 
 
Insidan med enkel textstämpel från Panduro.
Även här smände jag ett par ränder
med den guldiga snodden,
genom att tejpa den tight på baksidan av papperet.
 
 
Enkel baksida
 
 
Ja då var det dags för kort och kuvert igen.
 
Imorgon blir det inget blogginlägg
för jag åker till Stockholm en snabbis
för att hjälpa Mickan och co att ta sig
till Arlanda urtidig lördag morgon
och sen ta hennes bil till Gävle.
 
Men på lördag - då.....
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Britt

Jättefint kort med så många fina detaljer.
Fint med den vita pennan på god jul dien.
Kram Britt

Svar: Så roligt att du hälsat på hos mig - och dessutom gjort dig tid att lämna en kommentar. Du kan inte ana hur glad jag blir!Ha det gott här i adventstid! Kram!
MormorMargareta

2019-12-06 @ 20:38:36
Postat av: Maria

Flera söta "kottar", så gulliga! Och snygg God jul-text. Kram

Svar: Tusen tack! "Kottar" är alltid gångbara! Kram!
MormorMargareta

2019-12-10 @ 20:45:00
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0