7 december -19 Mer av allt....

.... mer spillpapper, mer små kort, mer snö
och mer turkooos...
 
 
Den här lilla snögubben är galet fin.
Den är från JessInk, ett nytt svenskt stämpelmärke.
Färglade förstås med Distress Marker
och Wink of Stella på själva snögubben.
Stansade snödrivorna med die från lawn fawn
och glittrade kanterna med Stickles star dust,
som jag också använde som snöflingor runt snögubben
och på den srora fina snästjärnan,
som jag stansat med Åsas Martha Stewartpunch.
 
 
Distanskuddar emellan lite här och där,
den konkava hörnstansen frå ek-success,
som är en favorit, glitterlinjer med Sakura 
Gelly Roll #700 Clear Star
och God Jul-die från Gummiapan.
La Glossy Accent på texten så den blir
både blank och tjockare.
 
 
På insidan dekorerade jag med 
Glacial Snowflakes från Martha Stewart,
som fick dölja skarvarna i spillpapperet.
Jag stämplade en text,
som också kommer från JessInk.
 
 
Enkel baksida
 
 
Kuvertet av en spillpappersbit.
Det räckte till ett kuvert 13,5x13,5 cm
och det fick bestämma storleken på kortet,
som blev knappt 13x13 cm.
Det här mönsterpapperet är lite blankt
och det ger lite konstig färg vid fotograferingen.
I verkligheten är det mer turkos.
 
 
Här är kortet och kuvertet då till sist.
 
Resan Stockholm - Arlanda - Gävle i svinottan i morse
gick bra och jag slapp snöyran.
Steg upp 04.15, och lämnade av ungdomarna på Arlanda 05.30
så nu börjar jag bli ganska mör.
Dagen har ägnats åt Julmarknader här i Gävle
och duggregnspromenad,
förutom en stund i kortmakeriet förstås.
Tror jag är klar med julkorten snart
men har flera som inte visats här,
så det kommer mera....
 
Ha en skön söndag!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Sicken söt snögubbe och så läckert kuvertet blev! Turkos passar så bra på julkort, så roligt att man kan variera färgerna så mycket på sina julkort. Och att de ändå blir julkort liksom =) Kram

Svar: Tack raring! <3
MormorMargareta

2019-12-10 @ 20:44:07
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0