8 december -19 Inte guld....

.... allt som glimmar.
 
 
Fortsätter med kort gjorda av spillpapper,
som räcker till kuvert och kort,
även om de blir lite mindre än vanligt.
Här har jag lagt till lite "guld",
för att pigga upp det ganska mörka mönsterpapperet.
Stansade ut en järnekskrans
med en die från Marianne Design
och fick liv i en gammal burk Inka gold,
som jag använde på kransen,
samt att "chalka" kanterna på mönsterpapperet med.
Guldkantat band till rosett och
halvpärlor i guld lyser också upp.
 
 
Använde förstås distanskuddar
både under mönsterpperet och kransen.
Guldpapperet längst bak var för tunt,
så det fäste jag med dubbelhäftande tejp från Biltema.
"Stjärtstansen" i hörnen, som du ser.
 
 
Insidan fick en stor och snirklig julstämpel
från Panduro (det fick ju inte plats
med nåt God Jul på framsidan).
Dekorerade med en järnekskvist
stansad med die från ??
(Varför har jag slarvat med att anteckna,
var mina grejer kommer från?)
 
 
Enkel baksida, med den fina namnetiketten,
som Åsa gjort åt mig i datorn.
 
 
Kyvertet, som också fick guldkanter.
 
 
Ja här är då kortet med sitt kuvert.
 
Vi hade så härligt snöväder 
när vi gick vår promenad till Museet,
där vi såg det fantastiska pepparkakshuset 
och besökte julmarknaden.
Mycket vacker slöjd fanns att handla där
men vi har ju det vi behöver ;-)
Gläder mig dock över att jag kunde köpa kalvdans!!
Inte ofta jag kan komma över det nuför tiden.
 
Tyvärr regnar det nu, så den vackra snön smälter igen.
 
Ny vecka - nya möjligheter!
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Läckert med kransen och att du haft inka gold på den, snyggt! Och så gott med kalvdans, det gjorde min mormor ibland och bjöd mig och pappa på. SÅ gott! Kram

Svar: Tusen tack! <3 Ja kalvdans är en favo!! Kram!
MormorMargareta

2019-12-10 @ 20:38:03
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0