1 februari -19 Grattiskort....

.... till en f d kollega,
som var en av dem vi firade
på gårdagens fest med "gamla gänget".
 
 
De ljuvliga mönsterpapperen från Graphic 45
med nyponrosor tyckte jag passade Elisabeth.
Motivet är från Pernilla - såå fint -
och färglagt med Distress Marker.
Stansade ut det med en die från Sizzix,
som ju har samma konkava hörn,
som jag har stansat med ek-successpunchen
i hörnen på mina papper.
Satte en liten hjärtepin under kanten på motivet
och dekorerade med några halvpärlor.
 
 
Har monterat papperslagren med distanskuddar
och ritat utmed papperskanterna
med min GellyRoll-penna Clear Star.
Det ger så härligt lagom glitter.
Runt motivet har jag lagt en rand
med Stickles Stardust.
Här gjorde jag en rosett med hjälp
av ett pärlhjärtespänne.
Grattis är stansat med en die
från Rox Stamps.
 
 
Kuvert av mönsterpapper ur samma serie
och jag har också använt det
på vimpeln under texten.
 
 
Insidan fick nästan samma upplägg som framsidan
förutom att jag stansade ett hål
med Nellies Multi Frames die
som ger fina prickar runt hålet.
Texten i hålet skrev jag för hand
och texten nedtill är stansad
med die från Lawn Fawn.
 
 
Baksidan dekorerade jag med 
den utstansade biten från insidan.
Den har också de där fina hålen runt kanten.
 
 
Ja så här blev då kortet och kuvertet.
Så härligt med mönsterpapper
som matchar varann så bra.
Blev så glad att Elisabeth gillade det!
 
Nu har vi snöstorm här igen!!!
Måste nog gå ut och skotta en liten sväng
så att allt inte blir kvar tills imorgon - fast
jag vet inte om det gör så stor nytta
eftersom det blåser ganska mycket också...
 
Tack för att du kikade in här hos mig!
Ha en fin helg och välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Supergulligt kort!

2019-02-02 @ 15:55:58
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0