10 februari -19 Hjärtekort....

.... till Alla Hjärtans dag börjar ju vara aktuellt.
Här är ett som ska till en
som jag vet inte kollar min blogg
och som inte heller har facebok,
därför kan jag visa det redan nu.
 
 
En fin die från Spellbinders
med många hjärtan inspirerade till detta kort,
liksom några papper i min spillpapperssamling:
kärleksrött, hjärtemönster och min älsklingsfärg turkos.
De fina hjärtana är stansade med dies
jag köpt begagnade på fb
så jag vet inget fabrikat på den.
Många olika storlekar finns det
men den vita kanten runt det röda hjärtat
fick jag klippa för hand ;-)
"Stjärtstansen" i hörnen på cardstock 
och mönsterpapper.
 
 
Blommor ur mina gömmor
som för det mesta fylls på hos Wild Orchid Craft.
Som du ser har jag som vanligt monterat
de olika lagren med distanskuddar.
Naturligtvis har jag också stansat
t ex hjärtekvadraten ur den turkos cs
som du ser längst bak på kortet
och det röda hjärtat ur mönsterpapperet
bakom den kvadraten ;-)
 
 
Insudan med hjärtformad skrivyta
utstansad i papperet.
Åsas fina poststämpel
och lite platta blommor fick dekorera.
 
 
Baksidan med ett hjärta
runt min namnetikett idag.
 
Usch vilket väder vi fått!! 
Varmgrader och småregn smälter den fina vita snön
till smutsig blöt modd....
Känns mycket mörkare också
än med den gnistrande kalla vita snön,
som vi haft ett tag.
Nu ser det ut att bli kallt igen
men ingen ny snö i sikte,
så det lär bli rejält isigt - fy!!
Får ta fram broddarna igen!!
 
Ha det gott!
Kram!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0