12 februari -19 Söt jultös....

..... på julkortet v 7.
Tänk att jag är i kapp nu 
med "ett julkort i veckan" 2019!!
 
 
Skulle ju ha varit på träff i Bollnäs i lördags
men p g a väglaget lät vi bli att åka.
I söndags hade vi lite scrapträff bara Åsa och jag
och då färglade jag flera julmotiv,
bl a denna söta bildmålartös.
Härligt mönsterpapper i grönt från BoBunny
och mörkare grön cardstock
passade den lilla tjejen tyckte jag.
Hörnen stansade med den konkava hörnstansen
från ek-success.
Motivet sattes fast i sin ram
i fina hörn stansade med punch från Panduro.
 
 
Jag har chalkat papperskanterna
med en gulddyna och dekorerat
med blomma och blad (tack Maritha för bladen!)
samt andra detaljer i guld.
Även rosetten, som döljer pappersskarven,
har guldprickar.
Distanskuddar mellan lagren förstås.
 
 
Insidan fick ram av den gröna cardstock
jag hade som kant på framsidan.
Jag skär ju ut det som hamnar bakom mönsterpapperet
och det är därför ramen är mindre än på framsidan.
Samma mönsterpapper som på framsidan
och en julhälsning stämplad med en stämpel från kaboks.
Järneksblad med guldbär
och hjärta stansat med die från TecniqueTuesday.
Det ger tre hjärtan - det här är störst
och det minsta finns på framsidan.
 
 
Baksidan.
På det här kortet har jag glittrat med
GellyRoll-pennan GoldenStar #703
runt papperskanterna.
 
 
När du ser det här kuvertet
förstår du säkert varför jag valt
det här mönsterpapperet.
Visst blev det läckert!?!
 
 
Kortet och kuvertet - här har jag vänt
framsidan fram på fotot,
så du ser att den också är fin,
med mönster vid övre kanten.
 
Nu får jag försöka skärpa mig
och "hålla i" med ett nytt julkort varje vecka.
Det är ju såå skönt att ha en bra hög kort
när julen börjar närma sig i höst.
 
Slask och blask - och sen kyla och isgata.
Fyyy!
Imorgon sägs det bli varmt igen.
Vill ju gärna ha vinterväder 
med fin vit snö när det är vinter!!
Vet att många längtar till våren
men jag tycker det är lite tidigt!
 
Ha det bra och scrappa lugnt!
Välkommen hit igen - det kommer mera!!
Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ja, blaskandet och isgatorna är ju inte vad jag vill ha, men inte grått och trist heller...'nynnar jag på en visa som handlar om det bästa som jag veeeet, Sommar, sommar och sol' Fast här borde det ju varit julsång med tanke på ditt julkort, men näeee inte julsång nu. '...havet och vinden och doft av kaprifol... *nynnar vidare på Sven-Ingvars med sikte på fejjan*

2019-02-12 @ 22:07:45
Postat av: Margareta

Nynna på sommarsånger du - själv tar jag "nej se det snöar....."
Ha det gott! Kram!

2019-02-12 @ 22:51:43
Postat av: Linda Landby

Jättefint som vanligt ❤

Svar: Tack snälla!! <3 Älskar när jag får kommentarer i bloggen! <3
MormorMargareta

2019-02-13 @ 19:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0