15 februari -19 Grattis på Valentin....

... men inte namnsdagsgrattis
utan födelsedagsgrattis till en vän.
Tänk att fylla år på Alla Hjärtans Dag!!
Det måste väl vara att ha "extra allt"!!
 
 
Då tyckte jag att detta blev ett passande kort. ;-)
Liggande på en bädd av rosor
med "extra allt" uppe i det blå
under blommande magnolia - what more?!!
 
 
Distanskuddar och Distress Markers,
som vanligt.
 
 
Kortets insida med en födelsedagsönskan
och vackra papper - båda sidor
av det vackra Magnoliapapperet.
 
 
Kuvertet, som ju är det som gör
att jag bara har 6 cm-remsor av mönsterpapperet
att använda till resten, d v s själva kortet.
Visst blev det snyggt!
 
 
Det blev liiite papper kvar
till baksidan också.
 
 
Kortet och kuvertet till sist.
Min vän gillade sitt kort
vilket gläder mig.
Jag blir också glad över att många,
bl a du, hälsar på här i min blogg.
Välkommen åter!
Storstädningen i mitt kortmakeri
börjar äntligen gå mot sitt slut.
Det ska bli skönt - men jag undrar
om jag kommer att hitta mina grejor sen....
Det är alltid svårt när jag flyttar saker!!
Får kanske fota och visa när det blir klart ;-)
 
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Där ligger jag och duger! Snyggt du gjort, men det gör du ju alltid, jag gillar att damen ligger och äter bakelser. Näe, nu ska jag fixa en semla, jag blev så sugen!på grädde och bröd


Svar: Tack rara du! Ja visst är hon härlig den här donnan - love her!! Ha en fin lördagskväll och söndag! Kram!
MormorMargareta

2019-02-15 @ 22:33:37
Postat av: Bibbi

Härligt grattiskort :) Bra lösning på småbitarna och så snyggt med roskanten! Önskar dig en trevlig helg och hoppasdu inte städar bort dig i pysselstädet ;
/kram bibbi

Svar: Tack för rar kommentar! Ja jag har ju ett problem att lösa när jag vill få papperet att räcka till kuvert också ;-) Har snart röjt färdigt - såå skönt att se skrivbordet igen!! Nu är det grattiskort som står på kö att bli gjorda - februari/mars är nog de födelsedagstätaste månaderna i min bekantskapskrets.....
Kram!
MormorMargareta

2019-02-16 @ 09:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0