20 februari -19 Matilda 23 år...

.....idag.
Tyvärr är mamma Åsa och Magnus sjuka,
så vi har skjutit upp familjefirandet,
men Kjell och jag fick träffa Matilda
och hennes kompis för en fika idag.
 
 
Här är hennes födelsedagskort.
Ett ljuvligt papper i lila och turkos
och med några rosor
gav inspirationen till det.
Det kommer från ScrapBerry's
Floral Embroidery Collection: Melange.
Kompletterade med lila cardstock, glitterknappar,
kakservett, blommor och sugrör
ur mina (nystädade) gömmor.
 
 
"Stjärtstansen" fick jobba igen
och en kantstans från Fiskars.
Grattisdien är från Mandys
och ormbunksbladet är stansat
med en punch från  www.L-Em.com.
Den är jättetrög, så man får använda
lite tunnare papper
och trampa på den för att få den att stansa ;-)
Distanskuddar mellan papperslagren, 
precis som på de flesta av mina kort.
 
 
Insidan fick platta blommor
i samma färgskala som
blomdekoren på framsidan
och grattisstämpel från InkyWings.
Naturligtvis har jag använt "älsklingspennan"
Sakura GellyRoll #700 clear star
att glittra med utmad papperskanterna
här liksom på framsidan.
Små glitterknappar i hörnen
av samma slag som de större
på framsidan.
De skiftar färg så snyggt
mellan silver - turkos - lila.
 
 
Kuvertet - helt underbart i detta papper!!
 
 
Baksidan - med mera glitter ;-)
och så till sist...
 
 
.... kortet och kuvertet, som vanligt.
 
Det blev en l å n g promenad i solen
efter fikat med Matilda.
Jätteskönt, även om kallgraderna återkommit,
så utomhusfikat i söndags
kändes nästan otroligt idag.
 
Ikväll har vi träffats i onsdagsgänget
"Knep och knåp" och scrappat,
pratat och skrattat.
Härligt!!
Vad jag gjorde ikväll??
Välkommen in hit imorgon, så får du se!
Nu kryper jag i säng!
Få se om jag kan sova - månen
är så stor och full,
så han kanske stör ;-)
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åh vad trist, så Magnus har alltså åkt dit också nu, bläääää. Hoppas de blir friska snart så ni kan fira Mathilda! Jättesött kort fick hon i alla fall!

Kraaam

Svar: Nu är Magnus tillbaka på jobbet - men Åsa har fortfarande feber och hostar hysteriskt. Matilda var glad över sitt kort och fikastunden vi hade.
Kram till dig också!!
MormorMargareta

2019-02-20 @ 23:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0