28 februari - 19 Mariadagen.....

....och vi har två Marior i vår familj,
även om ingen av dem har Maria som tilltalsnamn.
Här kommer namnsdagskortet till Mikaela Maria:
 
 
Hittade fina BoBunnypapper i gömmorna,
just detta en ganska stor spillbit
som räckte till både kort och kuvert
med lite klurerier.
Kortet är 10x15 cm och är ihoppusslat
av tre biter plus en vågig bård från samma serie.
Maria är guldiga rub-on-bokstäver
och Grattis stansat med en die från Crealies.
Därifrån kommer också dien
jag stansat den rosa cardstocken
längst bak med.
 
 
Blomhörn med diverse blommor ur mina gömmor.
Satte också dit en extra fjäril
och knöt en ljusgrön rosett.
Lite distanskuddar gick också åt
vid monteringen.
 
 
Kuvertet fick en jättesnygg insida också
men jag vände det lugnare
ljusgröna mönstret ut
av hänsyn till brevbäraren ;-)
 
 
Insidan fick en rosa kant
av det som blev över
när jag stansat kanten till framsidan.
Sen båda sidorna av papperet
som dekoration.
Den lilla stämpeln i cirkeln
kommer från InkyWings
och den rosa kanten är stansad med die
ur CreaNestingLies serie med cirklar.
 
 
Baksidan med lite spillremsor
och min namnetikett.
 
 
Postnord skötte sig perfekt den här gången
så kortet och kuvertet kom fram i tid!
 
Ikväll har jag varit ut och firat en f d kollega
som fyllt 75 år.
Tänk att vi blivit så gamla!!
En trevlig kväll blev det
med mycket skratt och prat
och god mat och dryck!
Det gäller att ta alla chanser att fira!!
 
Tack för att du kikade in hos mig!
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Himla snyggt du fått till det av spillbitarna! Nu gav du mig inspiration till att använda ett snyggt papper som JAG tycker har varit svårt att få till. Kuvertet blev snyggt med den lugnare sidan utåt. Önskar dig en trevlig helg. /kram bibbi

Svar: Så gullig du är som kommenterar - och så rara ord sen!! Det kommer ett till spillpapperskort idag - av iden SMÅ bitar - kanske det också kan inspirera ;-)Önskar dig också en härlig helg! Kramar!!
MormorMargareta

2019-03-01 @ 10:41:10
Postat av: Ann-Marie

Jättefint kort, jag gillade färgkombinationen, detaljerna!

Ja, och sen dej förstås!

Kraaaaaam

Svar: Tack goaste Ann-Marie! Du är bra gullig!! Gillar dig också!! Kram!!
MormorMargareta

2019-03-01 @ 21:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0