3 februari -19 Fri som en fågel....

.... är min f d "närmsta kollega"
som gick i pension för en vecka sen.
I torsdags firade vi hennes nya frihet
och jag hade förstås gjort ett kort:
 
 
Som motiv valde jag en fin pippi
av Pernillas hand, som jag färglagt
med Distress Markers och vattenpensel.
Klippte ut den och monterade på 
en spillpapperscirkel, utstansad med en die
från Crea Nest Lies #69.
Under den sitter ett silvernät,
bordsdekoration på rulle från Jysk,
som jag har fått en bit av från en vän.
Lite spets också, som döljer skarven 
mellan mönsterpappersremsorna
som jag har kvar efter kuvertet.
 
 
 
Även den blå kanten är stansad
med die från Crea Nest Lies, här #70
Som vanligt har jag monterat med distanskuddar
och glittrat med min GellyRollpenna Clear Star.
GRATTIS-dien är från RoxStamps
 
 
Insidan med samma mönsterpapper:
ScrapBerry's "Embroidery Patterns"
och samma blå kant, men lite mindre,
utstansad ur samma blå cardstockruta,
som den på framsidan.
Det är alltså "hål" under mönsterpapperet där,
liksom här.
Här har jag också stansat ett cirkelrunt hål
för att få en skrivruta.
Jag använde en die från NelliesMultiFrames.
 
 
Det jag stansade ur på insidan,
både cardstock och mönsterpapper,
använde jag till dekor på baksidan
under min namnstämpel.
 
 
Här på kuvertet syns nog
det fina mönsterpapperet bäst.
 
 
Kort och kuvert som avslutning.
 
Vi skottar vidare - men i morse
var Åsa och Magnus här och skottade åt oss
innan vi ens hunnit ur sängen!!
Vilka hjältar!!!
En ganska pulsig promenad har vi också hunnit med.
Kallt, kallt med isvindar, 
men sååå vackert med all vit snö
på marken och träden.
Vinden har också format så vackra drivor
och mönster i snön.
 
Roligt att du hälsade på här hos mig!
Välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Önskar jag var lika lätt som en fågel, då hade jag kunnat flyga till alla möten....sen hade jag nog inte varit lika tjusig som den där fågeln, eller de där finna pappren du använder!

Igår morse vaknade vi också till denna fantastiska vinterskrud, nu har vi ju inte så mycket att skotta men vi har köpt en liten snöslunga billigt ändå, varken min eller Hasses kropp och leder orkar 2-2,5 dm snö. Skönt med så härliga nyheter som att få det skottat!

*flax, flax...*

Svar: Tack för att du flaxade in till mig idag! Alltid så roligt med besök från dig och du lämnar så fina spår! Tack!!Snöslunga kanske vore en lösning....
Idag sken solen från en klarblå himmel - och det var -16 i morse. Krispigt och härligt!!
MormorMargareta

2019-02-04 @ 20:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0