4 februari -19 Gladpost....

kom i min postlåda,
ett fint rutigt kuvert med en massa
vackra och matchande papper,
kortstomme, band, paljetter, textvimpel
och några fina uppstämplade blommor och blad. 
En utmaning fanns med:
att förvandla det till ett kort
utan att lägga till annat.
Stansa fick jag göra om jag ville.
Tack kära goa Maritha för såå rolig utmaning!!
 
 
Här är ett resultat.
Har stansat nederkanten på mönsterpapperen
med en Martha Stewart kantstans.
EK-success konkava hörnstans
har jag använt i många hörn.
Blommorna och bladen är färglagda
med Distress Markers och vattenpensel.
Sen har jag glittrat den en Wink of Stella clear.
Runt mönsterpapperen har jag glittrat
men GellyRoll-pennan Clear Star.
 
 
Mönsterpapperen är monterade med dubbelhäftande tejp
men till blommor, blad och textremsorna
använde jag distanskuddar.
 
 
Jag sparade en av blommorna
till insidan av kortet
och dekorerade med mönsterpapper
á la framsidan.
 
 
Enkel baksida.
Vitt köpekuvert måste det bli idag.
 
Tycker ju att det är roligt att försöka få ut maximalt
av det material jag har,
så jag har faktiskt gjort två kort til
av det som fanns i kuvertet.
Extra kortstommar fick jag ju lägga till förstås ;-)
De kommer här snart!
 
Krispigt kall och solig dag idag
när jag gick till gymet.
Behövde ju inte skotta idag
så då passade min f d kollega och jag på
och "körde" vårt program på gymet.
Såå nöjd efteråt!!
 
Ha det gott i vintervädret!
Kram!!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Soliga kort är alltid trevligt! Kul att få utmaningen på det sättet! Det kanske mera...

Kraaaam

Svar: Tackkram! Det kommer mera....
MormorMargareta

2019-02-04 @ 22:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0