6 februari -19 Examen....

.... mitt i vintern - så kan det bli nu för tiden!!
Ett lite försenat grattiskort 
till en vän som efter ihärdiga studier
tagit sin gymnasielärarexamen
i svenska och svenska som andra språk.
 
 
Klok som en uggla måste hon
ju ha blivit efter alla studier!
Här står hon nu
med sitt examensbevis i vingen!
Stämplarna och dien kommer från en scraptidning.
Spillpapperen är gåva från scrapkompisarna
en onsdagskväll.
Det blev vimplar för hela slanten
och så kompletterade jag
med lite blå cardstock.
Grattis är en die från Rox Stamps.
 
 
Som vanligt "fladdrar" vimpelflikarna
och de olika lagren är monterade
med distanskuddar.
Glitterpennan GellyRoll Clear Star #700
har jag också använt, som synes.
På ugglans ögon la jag Glossy Accent
för att få dem att blänka riktigt.
 
 
Insidan, med den enda blomman - ja,
förutom alla blommorna på papperen förstås
och så rosen på Åsas fina
poststämpel i hörnet.
Många av hennes stämplar är slut
men just det här arket finns det några kvar av.
Kolla HÄR.
 
 
Enkel baksida med ett par
kvarvarande bitar av mönsterpapperen
och så min namnetikett förstås.
 
Det här kortet fick postas i vitt köpekuvert
eftersom det är ett spillpapperskort.
Att postnord skött sig
och det faktiskt kommit fram
vet jag - fast man har då hjärtat i halsgropen
varenda gång....
 
Nu är jag snart i mål med min kortmakeriröjning.
Så skönt att ha ett skrivbord,
utan massor av högar som ska sorteras, igen.
Vi är ju olika när det gäller förvaring
har jag ju sett.
Vissa har allt dolt och inställt i skåp och lådor.
Jag måste ha vissa saker,
t ex en del blommor, framme för att få inspiration.
Blir det för "sterilt"
tappar jag skaparkraften ;-)
Lovar att visa lite bilder när jag är färdig!
 
Solig härlig promenad idag!
T o m tåleden gillade det hela!
Får anpassa längden efter den,
så jag slipper ha så ont ;-)
 
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0