8 februari -19 Snöskottarvintern....

.... inspirerade mig till detta julkort:
 
 
En söt liten pingvin är dagens skidåkare.
Han får skida nerför spillpappersbacken
med hela spillpappershimlen full av snöstjärnor,
precis så mycket snö
som jag/vi skottat den här sista veckan.
 
 
God Jul-dien kommer från ka-boks
och snöstjärnepuncharna från Martha Stewart.
Har glittrat med både GellyRoll Clear Star
och Stickles Stardust.
Stjärnraden, som satt på kanten
av ett av MajaDesigns julpapper,
satte jag på en vimpel utstansad med die från
Cherry Lynn Horizon Fishtail Banners.
Den är mycket kortare n det ser ut på kortet
men jag kapae den - det syns ju inte
bakom motivet ;-)
 
 
Insidans blå kant har jag stansat ut
ur cardstocken som ger den blå kanten 
på kortets framsida.
Sen skar jag ut en kvadrat i mitten
och spillbiten med snöstjärnor räckte nästan....
Skarvade med en liten bit av stjärnranden.
Stansade ut ett ovalt hål som skrivyta.
Julpoststämpeln är från Åsas poststämpelark,
som tyvärr är slutsålt.
Snöstjärnor från en liten punch och bling förstås.
 
 
Baksidan fick den sista biten av spillpapperet,
den ovalen som jag stansade ut på insidan.
En scalloped kant räckte den blå cardstocksbiten
jag skar ut ur insidans blå ram till.
 
Vitt köpekuvert idag eftersom spillbitarna var så små
men till kortet räckte de!!
 
Nu har vi fått varmgrader och glashalt!! :(
Då gillar jag snöskottning och -10 bra mycket bättre!!
Gå försiktigt i halkan - gå som en pingvin
så kanske du slipper ramla
och bryta armar och ben!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0